ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی از ترک تحصیل دختران دانش‌آموز در دزفول

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول از شناسایی ۱۲۰ دانش‌آموز دختر خبر داد که به دلیل «ازدواج» و «معلولیت» ترک تحصیل کرده‌اند.

غلام‌رضا نصرالله‌پور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول در استان خوزستان «غیبت و ترک‌تحصیل» دختران دانش‌آموز را در این شهرستان «نگران‌کننده» خواند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نصرالله‌پور گفت که ۶۰ درصد از ۵۰۰ دانش‌آموز دزفولی که در سه سال گذشته از تحصیل بازماندند، دختر بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول از شناسایی ۱۲۰ دانش‌آموز دختر خبر داد که به دلیل «ازدواج» و «معلولیت» ترک تحصیل کرده‌اند.

او ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر را «زنگ خطری برای جامعه» نامید و افزود: «اگر بازماندن از تحصیل به دلیل مشکلات مالی افراد باشد با کمک‌های آموزش و پرورش اجازه نخواهیم داد مشکل مالی مانع ادامه تحصیل دانش‌آموزان باشد.»

کمتر از سه هفته پیش نیز عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان گفته بود ۹۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده‌اند.

به‌گفته او استان خوزستان در میان پنج استانی است که بیشترین فراوانی بازماندگی از تحصیل کودکان را دارد.

بر اساس آماری که علی زرافشان، معاون وزیر آموزش و پرورش ایران مهرماه امسال اعلام کرد، ۳۵ هزار نفر در دوره دبستان و ۱۸۰ هزار نفر در دوره متوسطه اول از تحصیل بازمانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.