ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق: مرحله نهایی آزادسازی رمادی آغاز شده است

ارتش عراق اعلام کرد که برای جلوگیری از تنش‌های فرقه‌ای شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران از میدان جنگ در رمادی دور نگه داشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد «ارتش این کشور روز یکشنبه ۲۷ دسامبر/ششم دی مرحله نهایی باز پس‌گیری مناطق باقی مانده و تحت تصرف گروه دولت اسلامی (داعش) در رمادی را آغاز خواهد کرد».

بازپس‌گیری شهر رمادی، مرکز استان انبار بزرگ‌ترین دستاورد ارتش عراق از زمان تصرف بیش از یک سوم از خاک این کشور به دست داعش در سال ۲۰۱۴ به حساب می‌آید.

استان انبار مرز طولانی با سوریه، عربستان و اردن دارد. رمادی، مرکز این استان نیز در ۹۰ کیلومتری شهر بغداد است. در ماه مه سال جاری نیروهای داعش کنترل شهر بزرگ رمادی را در اختیار گرفتند.

طبق گزارش ارتش عراق، در حال حاضر نیروهای دولتی این کشور به ۳۰۰ متری ساختمان‌ها و مجتمع‌های دولتی مرکز شهر رمادی رسیده‌اند.

صباح نعمانی، فرمانده یگان مبارزه با تروریسم در عراق به رویترز گفت: «انتظار داریم تا ۲۴ ساعت آینده مرکز شهر را به کنترل خود در آوریم».

به گفته این مقام ارشد ارتش عراق: «نیروهای عراقی مشغول پاکسازی منطقه از بمب‌های کارگذاشته شده در مسیر‌ها و منازل هستند تا گذرگاه‌های امنی را برای بقیه نیرو‌ها جهت پیشروی به شمال رمادی ایجاد کنند».

همچنین ارتش عراق اعلام کرد که برای جلوگیری از تنش‌های فرقه‌ای شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران از میدان جنگ در رمادی دور نگه داشته شده‌اند.

جنگ ارتش عراق علیه نیروهای داعش در رمادی یک هفته قبل آغاز شد. ارتش عراق تاکنون کوچه به کوچه و به آرامی پیش رفته است.

پس از بازپس‌گیری رمادی، ارتش عراق قصد دارد عملیات وسیعی را به منظور آزادسازی موصل راه‌اندازد. موصل پرجمعیت‌ترین منطقه تحت کنترل نیروهای داعش در عراق است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.