ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر علوم: دانشجویان اخراجی درخواست تجدیدنظر دهند

هاشمی در مورد دانشجویان اخراجی و ستاره‌دار گفت که «افرادی که به فساد شهرت داشته باشند، معاندین انقلاب اسلامی و نظام حق ورود یا ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند».

سیدضیاء هاشمی، معاون وزیر علوم گفت دانشجو حق دارد پس از اعلام حکم اخراج از دانشگاه درخواست تجدید نظر دهد.

معاون وزیر علوم، یکشنبه ششم دی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت که بر اساس فصل شش منشور حقوق دانشجویی، دانشجو حق اطلاع از اتهام، دادرسی عادلانه و سریع، دفاع از خود، آگاه شدن از حکم صادره و تجدیدنظرخواهی دارد.

هاشمی در مورد دانشجویان اخراجی و ستاره‌دار که طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ممنوع‌التحصیل شدند گفت که بر اساس مصوبات این شورا «افرادی که به فساد شهرت داشته باشند، معاندین انقلاب اسلامی و نظام یا معتادین آشکار به مواد مخدر حق ورود یا ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند».

بر اساس مصوبات شورای عالی فرهنگی، دانشجویانی که در کمیته انضباطی به عنوان «دانشجوی اخلال‌گر» شناخته شوند و یا متهم به «اقدام علیه امنیت ملی و معاندت با نظام اسلامی» شوند از تحصیل در دانشگاه‌ها محروم می‌شوند.

معاون وزیر علوم گفت که در دولت یازدهم پرونده دانشجویان محروم از تحصیل بررسی شد و «اگر دانشجویی طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ممنوع‌التحصیل بود به او ابلاغ شده است و اگر برخورد غیرقانونی و سلیقه‌ای با او صورت گرفته بود به دانشگاه بازگشته است».

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم چند تن از دانشجویانی که در دهه ۸۰ از تحصیل محروم شده بودند، به دانشگاه بازگشتند. بخشودگی و بازگشت به دانشگاه برای بسیاری از دانشجویان اخراجی اجرا نشده است.

هاشمی تأکید کرد: «حتی اگر همین امروز هم دانشجویی بیاید و تقاضای بررسی مجدد حکمش را بدهد ما به طور خیلی جدی مسأله را پیگیری و روشن خواهیم کرد».

آمار دقیقی از تعداد دانشجویان محروم از تحصیل در دست نیست. این دانشجویان عمدتاً طی دو دهه اخیر به دلیل فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، صنفی و یا باور به آئین بهاییت اخراج و یا از تحصیل در دانشگاه‌ها محروم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چه دانشگاهی که در حقیقت داعشگاه و بسیجی گاه است. داعشگاه کنونی و یا دانشگاه سابق محلی برای گول زدن و وقت و عمر سوزاندن نسل جوان است باید از صدها هزار لیسانه بیکار و معتاد و مسافرکش و زورگیر پرسید نتیجه تحصیلات تان به کجا انجامید. دیگر نه فرمول های ریاضی و فیزیک و شیمی و کتاب ها و نه مداراک داعشگاهی بخت گشای نسل سرگردان و بدون آینده در قفس اسلامی شیطان است . ضراب ها و بابک زنجانی ها در چه داعشگاهی فارغ التحصیل شدند؟