ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۰۰ چاه «غیرمجاز کشاورزی» در تهران مسدود شد

۳۰ گروه گشت و بازرسی در سطح استان تهران وجود دارد که در مورد کنترل برداشت منابع آب‌های زیرزمینی و منابع آب سطحی و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها فعالیت می‌کنند.

خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران از مسدود کردن ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در این استان خبر داد.

ارتقایی، امروز دوشنبه هفتم دی به خبرگزاری فارس گفت ۱۴۰۰ چاه غیرمجاز کشاورزی دیگر نیز به تدریج مسدود خواهند شد.

به گفته او، ۳۰ گروه گشت و بازرسی در سطح استان تهران وجود دارد که در مورد کنترل برداشت منابع آب‌های زیرزمینی و منابع آب سطحی و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران افزود در چاه‌های کشاورزی، کنتورهایی در حال نصب است که مانند کارت سوخت عمل می‌کند و هر چاه به اندازه پروانه‌ای که دارد، می‌تواند آب برداشت کند و بعد از مصرف مقدار مشخص شده، کنتور‌ها به صورت خودکار از کار می‌افتند و برداشت آب متوقف می‌شود.

چاه‌های کشاورزی در ۳۵ سال اخیر به‌طور عمده بیش از میزان مشخص شده در پروانه بهره‌برداری خود آب برداشت کرده‌اند. این برداشت‌های بی‌رویه و اضافه سبب شده تا مقامات درباره افت ذخایر آب‌های زیرزمینی و بحران آب هشدار دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران پیش‌تر از دشت‌های ورامین و شهریار به‌عنوان دشت‌هایی نام برده بود که مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز در آن‌ها انجام می‌شود.

دشت‌های ورامین و شهریار به دلیل افزایش بی‌رویه میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های غیرمجاز دچار فرونشست شده‌اند.

در برنامه چهارم توسعه، در مجموع ۱۱ دشت در چهار استان خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، تهران و قزوین به‌عنوان محدوده‌های در خطر فرونشست مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رفیع از تهران

    همه ی این چاهها با چاه جمکران در ارتباط بود و امام زمان در راهروهای زیرمینی که مرتبط با چاههای سامرائ در خانه های مردم بود در رفت و آمد بودند. بنا بر رین امام زمان این دستور را لغو خواهد کرد.