ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک روزنامه‌نگار سوری مخالف در ترکیه کشته شد

ناجی الجرف روزنامه‌نگار و مستندساز مخالف سوری که درباره نقض حقوق بشر گزارش می‌داد در شهر «گازیانتپ»، واقع در جنوب ترکیه، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. نزدیکان او نیروهای تندرو را عامل این ترور می‌دانند.

ناجی الجرف روزنامه‌نگار و مستندساز مخالف سوری که درباره نقض حقوق بشر گزارش می‌داد در شهر «گازیانتپ»، واقع در جنوب ترکیه، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. نزدیکان او نیروهای تندرو را عامل این ترور می‌دانند.

ناجی الجرف و دو فرزندش. آن‌ها قرار بود به پاریس نقل مکان کنند.

به‌گزارش وب‌سایت خبری « T24» ترکیه الجرف از مخالفان حکومت سوریه و ناشر ماهنامه «حنطه» در این کشور بود و به‌تازگی فیلمی درباره جنایات «دولت اسلامی» (داعش) در شهر حلب سوریه تولید کرده بود.

بنا به این گزارش، در خیابان گلوله‌ای به سر ناجی الجرف شلیک شد و او پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. پلیس ترکیه تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

رسانه‌های ترکیه گفته‌اند الجرفِ ۳۷ ساله به‌هنگام مرگ در حال ساختن مستندی درباره کشتار داعش بود. او که دو فرزند دارد چندین فیلم درباره جنگ سوریه ساخته است.

الجرف همچنین با شبکه‌ای به نام «رقه در سکوت قتل عام شد»، متشکل از شهروندروزنامه‌نگاران همکاری می‌کرد. این گروه از ماه آوریل سال ۲۰۱۴ موارد نقض حقوق بشر در شهر رقه، یکی از پایگاه‌های اصلی داعش را مستند می‌کرد.

یکی از دوستان الجرف گفت او و خانواده‌اش پس از آن‌که مجوز پناهندگی در فرانسه را به‌دست آوردند در این هفته می‌بایست به پاریس نقل مکان می‌کردند.

این نخستین بار نیست که یک سوری مخالف حکومت و داعش در ترکیه کشته می‌شود. در ماه اکتبر (آبان) سال جاری ابراهیم عبدالقادر یک عضو دیگر شبکه فعالان «رقه در سکوت قتل عام شد» و فارِس حمادی دوست او در شهر «اورفا»، واقع در جنوب ترکیه کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.