ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل بابک زنجانی خواستار آزادی موکلش شد

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی اعلام کرد که برای تبدیل قرار بازداشت موکلش به قرار تأمین و آزادی او لایحه‌ای به دادگاه انقلاب ارائه داده است.

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی اعلام کرد که برای تبدیل قرار بازداشت موکلش به قرار تأمین و آزادی او لایحه‌ای به دادگاه انقلاب ارائه داده است.

بابک زنجانی و وکیلش رسول کوهپایه‌زاده در دادگاه

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوهپایه‌زاده امروز، دوشنبه ۷ دی‌ماه گفت بابک زنجانی دو سال پیش با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و علت صدور این قرار و رد اعتراض موکلش، «جاری بودن امر تحقیقات و امکان تبانی و جلوگیری از امحا آثار و دلایل ارتکاب جرم» عنوان شده بود اما چون بیش از شش ماه از خاتمه تحقیقات می‌گذرد و ۲۴ جلسه دادرسی نیز برگزار شده، علت قرار بازداشت موقت دیگر موردی ندارد و دلیلی بر بقای آن موجود نیست.

دستگاه قضائی بابک زنجانی، تاجر ایرانی را از ۹ دی‌ماه سال ۹۲ بازداشت کرده است. او متهم است که نفت ایران را در زمان دولت پیشین فروخته اما پول آن را به وزارت نفت نداده است. دادستان در کیفرخواست پرونده گفته است زنجانی مکلف بود دو میلیارد و ۸۰۰ یورو به پیمانکاران وزارت نفت پرداخت کند، اما ۱۶۰ میلیون یورو پرداخت کرده و مابقی را صرف امور شخصی کرده است.

مقامات دولتی از پرونده بابک زنجانی به عنوان «بزرگ‌ترین پرونده فساد قرن» یاد می‌کنند.

به‌گفته کوهپایه‌زاده، براساس قانون آیین دادرسی کیفری «در جرائم موجب مجازات سلب حیات، مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرائم از یک سال تجاوز نمی‌کند» و به همین دلیل «لزوم و وجوب قانونی فک قرار بازداشت موقت موکل محرز و آشکار است».

وکیل زنجانی افزود آزادی موکلش «اقدامی مؤثر و عملی در راستای تسریع در بازپرداخت بدهی و مصون ماندن اموال خارج از کشور او از تعرض برخی سودجویان و فرصت‌طلبان است».

در بیست‌وچهارمین و آخرین جلسه دادگاه بابک زنجانی که روز ۲۹ آذرماه برگزار شد، ابوالقاسم صلواتی رئیس دادگاه به بابک زنجانی یک ماه فرصت داد تا نسبت به تسویه بدهی خود با وزارت نفت اقدام کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله مهره امپریالیست ها و بانک های خارجی بابک زنجانی که با حمایت مهره عبا بر دوش های امپریالیستها در ایران مرتکب فساد و چپاول میلیاردها دلار است با قیافه ای آراسته و بدون کمترین خجالت و شزم حیایی با خیال آسوده از پشیبانی ارگان های چپاولگری ارتجاع سیاه ظاهر میشود که بله به بی تقصیرم آزادم کنید و آنم در کشوریکه امت اسلام زده اش در شهرستان بخاطر هشتاد هزار تومان انگشتان دست و پای دزد را با خوشحالی قطع می کند. بابک زنجانی نمونه صدها بابک زنجانی های دیگر است که با مال و منال امت اسلامی شیطان پرست که در باطاق بیسوادی و خرافات دست و پا میزند توانسته اند در اروپا و امریکا و چین صاحب امپراطوری های بانکی و صنعتی و خانه و ویلا سازی شوند. باید از مهره امپریالیست بابک زنجانی پرسید خدمات شما امل ۱۰میلیون بیسواد و بیش از ۱۲ میلیون بیکاره در ایران میشود؟