ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدارس چند شهر ایران به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند

آلودگی هوا تنها در تهران موجب تعطیلی مدارس نشد، چند شهر دیگر ایران، از جمله تبریز، اصفهان، اراک، کرج و ورامین نیز با مشکل آلودگی شدید هوا مواجه‌اند و مدارس این شهرها نیز روز چهارشنبه ۹ دی تعطیل بودند.

آلودگی هوا تنها در تهران موجب تعطیلی مدارس نشد، چند شهر دیگر ایران، از جمله تبریز، اصفهان، اراک، کرج و ورامین نیز با مشکل آلودگی شدید هوا مواجه‌اند و مدارس این شهرها نیز روز چهارشنبه ۹ دی تعطیل بودند.

هوای تبریز در روزهای اخیر بیش از یک هفته در شرایط ناسالم قرار داشت.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، در تبریز شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۲.۵ میکرون ۱۵۰ بود و در وضعیت «ناسالم برای گروه حساس» (نارنجی) قرار داشت و بنابه تصمیم ستاد مدیریت بحران این شهر، مدارس پیش‌دبستانی و ابتدائی و مدارس استثنایی تبریز روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد.

اگر میزان ذرات معلق در هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد در وضعیت «ناسالم برای گروه حساس» (نارنجی) و اگر بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد در وضعیت «ناسالم» (قرمز) قرار دارد. منظور از «گروه حساس» بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و زنان باردار، کودکان و همچنین مجروحان شیمیایی است که تنفس هوای آلوده آن‌ها را بیش از دیگر افراد جامعه تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: «تعطیلی مدارس به دو دلیل صورت می‌گیرد که اولی کاهش تردد در سطح شهر و معابر توسط سرویس‌های مدارس و والدین و دومی به دلیل پیش‌گیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از آلودگی هوا به کودکان و نوجوانان اتخاذ شد و این تعطیلی شامل نوبت‌های صبح و بعد از ظهر است.

مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای اصفهان نیز اعلام کرده بود که برخی مدارس این استان و چند شهر دیگر آن روز چهارشنبه تعطیل‌اند.

بر این اساس مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش اصفهان، سجزی، شهرستان شاهین‌شهر و میمه، شهرستان‌های برخوار، خمینی‌شهر، لنجان به جز شهر باغ‌بهادران، نجف‌آباد و  مبارکه در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز اعلام کرد که مدارس ابتدایی، مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی شهرهای کرج و فردیس هم چهارشنبه تعطیل هستند.

کرج بیش از یک هفته است که با آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی روبه‌رو است و مدارس استان البرز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه و همچنین مقاطع ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک نیز یکم دی‌ماه جاری تعطیل شدند.

همچنین به دلیل افزایش آلودگی هوا در استان البرز از یکم دی ماه جاری طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر کرج در حال اجرا است و بیش از ۱۴ هزار ماسک میان شهروندان توزیع شده است.

اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز به علت افزایش آلودگی هوا، مدارس مقطع ابتدایی و مراکز پیش‌دبستانی شهر اراک و برخی روستاهای اطراف این شهر همچون ضامنجان، گاوخانه و رباط میل را در نوبت صبح روز چهارشنبه تعطیل اعلام کرد.

از سوی دیگر محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران نیز هوای روز چهارشنبه در پایتخت را برای همه افراد ناسالم اعلام کرد و گفت: «میانگین شاخص هوای تهران به ۱۵۹ رسیده است.»

بالاترین شاخص آلودگی مربوط به سوهانک با شاخص ۲۳۸ و پس از آن پارک رازی واقع در منطقه ۱۱ با شاخص ۲۲۵ بوده است.

تهران اکنون بیش از دو هفته است که در وضعیت ناسالم هوا قرار دارد. سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده که با بارش باران، از بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به تدريج غلظت آلاينده‌ها در مناطق مركزی و نيمه شمالی كشور كاهش يابد و تهران شاهد کاهش آلاینده‌ها باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.