ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده اردوغان برای سال نو: چیرگی کامل بر پ‌ک‌ک

اردوغان در پیام سال نو خود وعده پیروزی بر نیروهای پ‌ک‌ک را داد و گفت پاکسازی ترکیه از پ‌ک‌ک در سال آینده با قاطعیت دنبال خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در پیام ویژه سال نو خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ نیروهای امنیتی بیش از سه هزار تن از افراد حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را کشته‌اند. او گفت تلاش برای نابود کردن نیروهای پ‌ک‌ک در سال آینده میلادی نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

رجب طیب اردوغان: نیروهای امنیتی ما هر سانتی‌متر کوه‌ها و شهرها را از وجود تروریست‌ها پاک می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان امروز پنج‌شنبه ۳۱ دسامبر / ۱۰ دی در پیام سال نو میلادی که از تلویزیون پخش می‌شد گفت: «جمهوری ترکیه این فرصت و عزم را برای پیروزی بر سازمان جدایی‌طلب تروریستی (پ‌ک‌ک) دارد.»

رئیس جمهوری ترکیه افزود: «نیروهای امنیتی ما هر سانتی‌متر کوه‌ها و شهرها را از وجود تروریست‌ها پاک می‌کنند و به آن ادامه خواهند داد.»

دفتر احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه نیز روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در پایان یک نشست امنیتی اعلام کرد: «دولت ما مصمم است مبارزه علیه تروریسم را به‌طور کامل و بدون تزلزل ادامه دهد.»

پس از دو سال آتش‌بس بین آنکارا و پ‌ک‌ک‌، نبردهای نظامی دو طرف از تابستان سال جاری از سر گرفته شد. با آغاز دوباره نبردها، مذاکرات صلح که از سال ۲۰۱۲ برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها شروع شده بود نیز قطع شد. درگیری‌های نظامی پ‌ک‌ک و نیروهای دولتی ترکیه از سال ۱۹۸۴ آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر کشته داشته است.

رجب طیب اردوغان در پیام سال نو خود با اشاره به اقدامات تلافی‌جویانه ارتش ترکیه علیه پ‌ک‌ک در خاک ترکیه و شمال عراق، گفت: «حدود سه هزار و ۱۰۰ تروریست در جریان عملیات مختلف در طول سال ۲۰۱۵، در داخل و خارج کشور نابود شدند.»

او همچنین افزود که بیش از ۲۰۰ سرباز و مأمور پلیس و همچنین غیرنظامیان نیز در جریان درگیری‌ها کشته شدند.

افزون بر این حملات «کلاسیک» پ‌ک‌ک علیه نیروهای امنیتی نیز صورت گرفت. درگیری‌های بسیار شدید میان ارتش و پلیس با جوانان حامی پ‌ک‌ک در شهرهای جنوب شرقی ترکیه و برقراری حکومت نظامی در شهرهای کردنشین از جمله رویدادهای سال ۲۰۱۵ بودند.

از نیمه ماه دسامبر جاری حدود ۱۰ هزار سرباز ترکیه با پشتیبانی تانک‌ها و بالگردها حمله گسترده‌ای را علیه نیروهای پ‌ک‌ک در مناطق «سیلوپی» و «جیزره» و در منطقه تاریخی «سور» در شهر کردنشین «دیاربکر» آغاز کرده‌اند.

این درگیری‌ها موجب کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شده و جنوب شرقی ترکیه را به منطقه جنگی تبدیل کرده است.

حزب دمکراتیک خلق‌ها که حامی کردها است این اقدامات افراطی را محکوم کرده و گفته است از آغاز ماه دسامبر تاکنون ۵۶ نفر از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

آیهان بیلگن، نماینده این حزب در پارلمان ترکیه گفت: «مقررات منع رفت و آمد که برای نظم و امنیت عمومی در نظر گرفته شده در واقع وحشت را در میان مردم گسترش داده و موجب مرگ غیرنظامیان، از دست دادن مکان‌های تاریخی فرهنگی و تخریب شهرها شده است.»

پلیس ترکیه روز پنج‌شنبه برای پراکنده کردن تجمع معترضان در «دیاربکر» از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد. این تظاهرات به‌دعوت حزب دمکراتیک خلق‌ها که مخالف حکومت نظامی است برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابراهیم

    برخلاف تصور عامه , سایر احزاب مخالف دولت از جمله حزب حرکت ملی ،تهاجم حکومت ترکیه( به رهبری حزب عدالت و توسعه) به کردهای آن کشور را می پسندند . حزب عدالت و توسعه در پوشش اسلام گرایی ، ناسیونالیسم ترکی را به پیش می برد.

  • روژاوا

    امسال سال پر از پیروزی برای کرد و تشکیل کشور مستقل خواهد بود به کوری چشم بدخواهان

  • naseem

     درخواست خود مختاری (حکومت ایالتی مثل امریکا و کانادا)  را با تجزیه طلبی قاطی کردی تا مردم کرد را بکشی  جناب اسد شماره ۲؟