ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از هزار چاه غیرمجاز کشاورزی در استان کرمان مسدود شد

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از مسدود شدن ۱۰۴۰ چاه غیرمجاز کشاورزی در این استان خبر داد.

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از مسدود شدن ۱۰۴۰ چاه غیرمجاز کشاورزی در این استان خبر داد.

خبرگزاری مهر، امروز یکشنبه ۱۳ دی به نقل از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گزارش داد که دست‌کم ۳۰۰ چاه غیرمجاز دیگر نیز تا پایان سال جاری خورشیدی مسدود خواهند شد.

او بارندگی‌های اخیر در این استان را در بهبود سفره‌های آب زیرزمینی «بی‌تأثیر» دانست و «صرفه‌جویی» را تنها را مقابله با بحران آب اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان یکی از راه‌های مقابله با کاهش فزاینده سطح آب‌های زیرزمینی را خاموشی چند ماهه موتور پمپ‌های کشاورزی اعلام کرد و افزود در سال جاری با خاموشی چند ماهه موتور پمپ‌ها در استان کرمان «۱۶۱ میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شده است.»

استان کرمان از جمله استان‌هایی است که ذخایر آب‌های زیرزمینی در آن به شدت بحرانی است.

مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای کنترل شدت بحران آب است که در استان‌های مختلف انجام می‌شود.

هفته گذشته نیز خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران از مسدود کردن ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در این استان خبر داده بود.

تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور شناسایی شده است.

حفر چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و برداشت بی‌رویه آب توسط چاه‌های غیرمجاز و چاه‌های مجاز از جمله عواملی است که گفته می‌شود بر شدت بحران آب در ایران افزوده است.

محمد علی مصطفوی، مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکان شرکت منابع آب ایران هفته گذشته گفته بود که از سال‌های گذشته تاکنون ۱۲۱ میلیارد مترمکعب از منابع آبی اضافه برداشت شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.