ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۴میلیون خودروی فرسوده در ایران، عامل افزایش آلایندگی»

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران از وجود چهار میلیون خودروی فرسوده در کشور خبر داد که ۵۰ برابر یک خودروی نو آلایندگی ایجاد می‌کنند.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران از وجود چهار میلیون خودروی فرسوده در کشور خبر داد که ۵۰ برابر یک خودروی نو آلایندگی ایجاد می‌کنند.

نعمت‌بخش امروز دوشنبه ۱۴ دی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که ۱/۵ میلیون خودرو از این تعداد در تهران رفت و آمد دارند.

به‌گفته او، این ۱/۵ میلیون خودروی فرسوده در تهران به اندازه «۷۵ میلیون خودروی نو» آلایندگی ایجاد می‌کنند.

هوای تهران به‌ویژه در دو هفته اخیر در وضعیت هشدار قرار داشت و باعث تعطیلی مدارس شد. تنها از چند روز پیش با بارندگی این وضعیت تغییر کرد و به شرایط سالم رسید.

دبیر انجمن خودروسازان پیشنهاد داد تا دولت با ارائه مشوق‌هایی مانند پرداخت تسهیلات ارزان‌ قیمت، مالکان خودروهای فرسوده را به از رده خارج کردن این خودرو‌ها تشویق کند.

احمد نعمت‌بخش از رده خارج شدن ۱/۵ میلیون خودروی فرسوده را عامل عمده‌ای در بهبود هوای تهران دانست.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز دو روز گذشته (یکشنبه) گفته بود که که ۸۲ درصد منابع آلایندگی هوای تهران «وسایل متحرک از جمله موتور و خودرو» است و ۱۸ درصد منبع آلایندگی نیز مسکونی است.

به‌گفته او سالانه ۸۰۰ هزار تن آلایندگی وارد هوای این شهر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.