ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات خبرگان و لیست مقدماتی جامعه مدرسین

خبرگزاری ایلنا لیستی از نام‌های مقدماتی جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان منتشر کرده که اسامی احمد جنتی، مصباح، امامی کاشانی، ری‌شهری و حسن روحانی در میان ‌آنها به چشم می‌خورد.

خبرگزاری ایلنا لیستی از نام‌های مقدماتی جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان منتشر کرده که اسامی احمد جنتی، مصباح، امامی کاشانی، ری‌شهری و حسن روحانی در میان ‌آنها به چشم می‌خورد.

فهرستی تحت عنوان"لیست معتبر و مقدماتی" جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خبرگزاری ایلنا منتشر شده که ترکیبی از چهره‌های "اعتدالی" و "اصولگرا" در ‌آن دیده می‌شود.

نام پانزده نفر در این فهرست آمده که احمد جنتی، مصباح یزدی، دری نجف‌‌آبادی، محمد تسخیری، باقری کنی، ابراهیم امینی، امامی کاشانی، محمدی ری‌شهری، محمد غروی، موحدی کرمانی، حسن روحانی، ابوالفضل میرمحمدی، مدرسی یزدی، علیرضا اعرافی و علی مومن در آن مندرج است.

ایلنا می‌نویسد با وجودی که جامعه مدرسین یک تشکل اصولگراست، شش نفر از پانزده فرد مندرج در این لیست، یعنی حسن روحانی، ابراهیم امینی، امامی کاشانی، علیرضا اعرافی، محمد غروی و محمدعلی تسخیری جزء نیروهای اعتدالی هستند.

از حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی به عنوان معتدلان غایب این فهرست نام برده شده است. در گزارش ایلنا آمده که این دو نفر احتمالا در کنار حسن روحانی در صدر لیست اصلاح طلبان قرار خواهند گرفت: «بعید نیست انتشار لیست پانزده نفره از این جهت باشد که در روزهای اخر نفر پانزدهم از میان این دو خبره اعتدال‌گرا انتخاب شود.»

نام محمود علوی، وزیر اطلاعات و محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان در فهرست اعلامی دیده نمی‌شود. گفته شده که محمد یزدی خود را از حوزه‌ای به جز تهران کاندیدای خبرگان خواهد کرد. غیبت محمد یزدی از حوزه انتخابیه تهران ظاهرا به این دلیل است که سه فقیه شورای نگهبان نمی‌توانند هم‌زمان از یک حوزه انتخابیه کاندیدا شوند.

مرتضی آقا تهرانی، عضو ارشد جبهه پایداری و سید رضا تقوی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز نیز از غایبان اصولگرا در لیست یاد شده هستند.

برای رقابت در انتخابات خبرگان در هفتم اسفند ۱۳۹۴، سرلیست‌های اصلاح طلبان‌ در تهران، هاشمی- خمینی- روحانی و سرلیست‌های اصولگرایان، مصباح- جنتی و امامی کاشانی معرفی می‌شوند.

پیش از این شایعاتی مبنی بر دوپاره شدن جامعتین بر سر حمایت و عدم حمایت از هاشمی رفسنجانی منتشر شده است.

انتخابات مجلس خبرگان‌، هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.