ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ نفر به جمعیت معتادان کشور اضافه می‌شود»

نه تنها روزبه روز بر تعداد معتادان به مواد مخدر در ایران افزوده می‌شود، بلکه سن اعتیاد نیز پایین آمده است.

به گفته مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مبنا قرار دادن آمارهای رسمی از سال ۱۳۸۵ به این سو روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ نفر به جمعیت معتادان کشور افزوده شده است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، روزبه کردونی، مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «ستاد مبارزه با مواد مخدر، شمار معتادان دائمی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار و معتادان تفننی را ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.»

کردونی افزود برخی فعالان مدنی یا مسئولان ستاد مبارزه مواد مخدر معتقدند این آمار بیشتر است، در حالی که حساسیت جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی کمتر شده است.

او  همچنین یکی از محوری‌ترین موضوع‌ها را این دانستکه چرا قبح آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در جامعه از بین رفته است

طبق نظرسنجی سال ۱۳۹۲ که با همکاری جهاد دانشگاهی صورت گرفته بود، یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد شناسایی شده‌ بودند که تریاک ماده اول مصرفی آن‌ها بود و مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه در رتبه دوم قرار داشت.

در مرداد ماه سال جاری علی‌رضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اعلام کرده بود که آمار مرگ‌ومیر معتادان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

نه تنها روز به روز بر تعداد معتادان به مواد مخدر در ایران افزوده می‌شود، بلکه سن اعتیاد نیز پایین آمده است.

افزایش اعتیاد بر افزایش آسیب‌های اجتماعی دیگر نیز تأثیر گذاشته است. به گفته انوشیروان محسنی‌بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور، بیش از نیمی از طلاق‌ها، ۲۵ درصد آمارهای همسرآزاری و کودک‌آزاری و ۳۵ درصد از جرایم به اعتیاد مربوط است.

در همین زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امان

    این از معجرات اسلام ناب اسلام ناب است. امام خامنه ای این سربازان را برای چجنگ با ایراییل آماده می کند. ایشون با دست یدالهیش میخاد جهان رو با همین سربازان امام زمان کج و با مقاومت جانانه ای کخ نرح تریاک را ده سال است که بلا نبرده می خواهد جهان را مسحر کند. الهی خامنه ای تا ظحور امام زمان جان زنده و پادار بماند. من امیدوارم امام زمان عج همین حالا ظهور کند تا ایشون هم لبی تلح کند و دست از شمشیر کشی و آدمکشی و خونخواری بردازرد. الهی امید آمین یا رب التریاکین.