ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رد صلاحیت چند تن از اعضای نهضت آزادی و ملی مذهبی‌ها

سایت میزان‌خبر، نزدیک به نیروهای ملی - مذهبی و نهضت آزادی ایران از رد صلاحیت اعضای این گروه‌ها در انتخابات مجلس دهم خبر داد.

سایت میزان‌خبر، نزدیک به نیروهای ملی - مذهبی و نهضت آزادی ایران از رد صلاحیت اعضای این گروه‌ها در انتخابات مجلس دهم خبر داد.

بنا به این گزارش، هیأت‌های اجرائی انتخابات در شهرهای مختلف، امروز سه‌شنبه ۱۵ دی، پس از پایان مهلت بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس دهم چهره‌های منتسب به جریان روشنفکری دینی را در شهرهای مختلف از جمله تبریز، مشهد و لاهیجان رد صلاحیت کردند.

غفار فرزدی و هادی هادی‌زاده از اعضای شورای مرکزی نهضت ‌آزادی‌ ایران و محمدحسین غفارزاده، علی فرید یحیایی و حمید کریم حدیثی، از چهره‌های ملی - مذهبی در شهرهای تبریز و لاهیجان، جزو فهرست ردصلاحیت‌‌شدگان هیأت اجرایی هستند.

این گزارش از رد صلاحیت نیروهای منتسب به جریان‌های ملی ـ مذهبی و نهضت آزادی در تهران خبری منتشر نکرده است.

ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران آذرماه سال جاری در گفت‌و‌گو با روزنامه «اعتماد ملی» از مردم دعوت کرده بود تا در انتخابات پیش رو حضور فعال داشته باشند.

او گفته بود «در حال حاضر به همه توصیه می‌کنیم در انتخابات با کسی قهر نکنند» و افزوده بود «ادامه کار به شورای نگهبان و تأیید و رد کاندیدا‌ها برمی گردد، باید ببینیم شورای نگهبان چه سیاستی را در این مورد در پیش می‌گیرد، پس از مرحله بررسی صلاحیت‌ها، با ارزیابی تأیید صلاحیت‌شدگان به سمت شرکت در انتخابات می‌رویم.»

اعضای نهضت آزادی ایران و نیروهای ملی ـ مذهبی سال‌هاست که در انتخابات مختلف در ایران کاندیدا معرفی می‌کنند اما به جز سال‌های نخست انقلاب و انتخابات دوران اصلاحات هیچ‌گاه صلاحیت آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    انقلاب اسلامی آش دست پخت کارتر بود که حاصل تماسهای بهشتی در سفارت امریکا در تهران با سولیوان و آقای ریچارد فالک مامور سیا و رمزی کلارک (وزیر دادگستری پیشین ایالات متحده) و‌ فیلیپ لوس در نوفل لوشاتو با خمینی و تیم امریکایی - یزدی قطب زاده وبنی صدر بود تا تعهد بگیرند بعد از شاه ٬ گروههای روشنفکر را کنار زده و دستورات را گوش دهند و حکومت مشروعه سلطنتی راه بیاندازند و با ایجاد تنش در منطقه آن را نابود و کشورههای منطقه را بفروش بیشتر و ارزان نفت برای خریدهای میلیاردی اسلحه سوق دهند

  • nader

    متن کامل و رسمی سند به تازگی در آمریکا از حالت محرمانه بیرون آمده و ثابت میکند این حکومت ثمره توافق کارتر و اخوندها بوده و بقیه سیاهکاری است : آمریکا در روزهای بحرانی انقلاب عمدتا از دو کانال با اردوی خمینی در تماس مستقیم بود: در تهران از طریق آقایان محمد بهشتی و مهدی بازرگان و در فرانسه از طریق ابراهیم یزدی، دستیارخمینی که سال‌ها در تگزاس زندگی کرده و از طریق دوستانی چون پروفسور ریچارد کاتم (****)ا با وزارت امور خارجه آمریکا در تماس بود.!! در اسناد منتشر شده از ارتباط محرمانه‌ای که واشنگتن با خمینی در فرانسه برقرار کرده بود با نام کانال یزدی-زیمرمن یاد شده است. وارن زیمرمن از دیپلمات‌های ارشد سفارت آمریکا در فرانسه بود و دست کم پنج بار در نوفل لوشاتو با ابراهیم یزدی دیدار کرد. این دو نفر، صبح‌ها در یک مهمانخانه کوچک که حدود یک کیلومتر از ویلای خمینی فاصله داشت بی‌سر و صدا دیدار و تبادل نظر و پیام می‌کردند. خمینی گفته بود: «اگر بختیار و و رهبران فعلی ارتش دخالت در امور را متوقف کنند، ‌ما مردم را آرام خواهیم کرد ! و این باعث خواهد شد که به آمریکایی‌ها (در ایران) آسیبی وارد نشود.» یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های دولت آمریکا امنیت جانی هزاران مستشار نظامی و شهروند عادی‌اش در ایران بوده که بنا بر پیام خمینی در صورت همراه شدن و پتیبانی واشنگتن با انقلاب ! جانشان به خطر نمی افتاد. به خاطر یک چنین تضمین‌هایی بود که در روز پیروزی انقلاب، آقایان محمد بهشتی و ابراهیم یزدی ژنرال فیلیپ گست، بلندپایه‌ترین مقام نظامی آمریکا در ایران (رئیس هیئت مستشاران نظامی) و ۲۶ نفر از پرسنل نظامی آمریکا را از زیرزمین ستاد کل ارتش شاهنشاهی که چریک‌های مسلح به آن حمله کرده بودند بیرون آوردند و صحیح و سالم به سفارت تحویل دادند