ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحرین می‌گوید یک «هسته تروریستی» وابسته به ایران را دستگیر کرده

این خبر را العربیه به نقل از مقامات بحرینی منتشر کرده و گفته است که این «هسته تروریستی» توسط دو برادر وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان، هدایت می‌شده است.

مقامات بحرینی می‌گویند که اعضای یک «هسته تروریستی» را که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان هستند، روز چهارشنبه ۶ ژانویه  (۱۶ دی) دستگیر کرده‌اند.

این خبر را العربیه به نقل از مقامات بحرینی منتشر کرده و گفته است که این «هسته تروریستی» شامل شش نفر است که توسط دو برادر دو قلوی ۳۳ ساله با نام‌های علی احمد و محمد احمد فخراوی هدایت می‌شدند.

به گفته مقامات وزارت کشور بحرین، این برادران در گروهی با نام «جریان الوفاء الاسلامی» عضویت دارند و در دیدار با حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، از او ۲۰ هزار دلار دریافت کرده و اقدام به تأسیس هسته «قروب البسطه» کرده‌اند. همچنین در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است که علی احمد فخراوی اواخر سال ۲۰۱۱ به ایران سفر کرده و از سپاه حمایت مالی برای اجرای عملیات تروریستی دریافت کرده است.

بحرین می‌گوید  که «قروب البسطه» در حال برنامه‌ریزی برای اجرای سلسله‌ای از انفجارها در این کشور بوده‌ است.

مقامات امنیتی بحرین همچنین می‌گویند که شماری از اعضای این هسته در انفجار تروریستی منطقه ستره در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۵ که به کشته شدن دو تن از نیروهای پلیس و زخمی شدن ۶ تن انجامید، دست داشته‌اند.

این گزارش زمانی مطرح‌شده که حکومت بحرین به همراهی از عربستان سعودی و در محکوم کردن حمله نیروهای بسیج دانشجویی به سفارت عربستان در تهران، روز دوشنبه ۴ ژانویه (۱۴ دی) تمام روابط دیپلماتیک خود با ایران را پایان داد.

خبرگزاری دولتی بحرین، روز دوشنبه ۴ ژانویه اعلام کرد که دولت بحرین به دیپلمات‌های ایرانی ۴۸ ساعت مهلت داده است تا از این کشور خارج شوند. همچنین بحرین سفارت خود در تهران را بست. منامه گفته است ایران به قوانین حسن همجواری احترام نمی‌گذارد و «پناهگاهی امن برای تروریست‌ها و تندرو‌ها» شده است. بحرین همچنین حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران را نقض صریح قوانین بین‌المللی دانسته است.

کشور پادشاهی بحرین از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان عربستان سعودی در منطقه است و در سال‌های اخیر به‌دلیل اعتراضات گسترده شیعیان در این کشور همواره ایران را متهم به دخالت در امور داخلی خود می‌کرد. ایران این اتهامات را رد می‌کرد.

بحرین در مهرماه سال جاری نیز پس از آن‌که مدعی شد یک کارگاه ساخت بمب را در نزدیکی منامه کشف و چند مظنون به همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران را در این ارتباط دستگیر کرده، سفیر خود را از تهران فراخواند و کاردار ایران در منامه را «عنصر نامطلوب» خواند و به او ۷۲ ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در اولین واکنش خود نسبت به تنش میان سعودی و ایران با انتقاد از حمله به سفارت سعودی گفته است که مسئله اعدام چند نفر در سعودی یک مسئله داخلی است و کسی حق ندارد در آن دخالت کند. رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از سر و صدایی که مقامات ایران در رابطه با اعدام شیخ نمر در سعودی به راه انداختند گفت:« کسانی که در قبال کشتار صدها هزار سوری‌ سکوت کردند، امروز برای اعدام یک نفر در سعودی غوغا براه انداختند».