ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیماری میرحسین موسوی و بی‌خبری فرزندان

دختران میر‌حسین موسوی و زهرا رهنورد که در حصر خانگی به سر می‌برند، از مشکلات تازه جسمی و بیماری پدرشان در آخرین ملاقات حضوری خبر داده‌اند.

دختران میر‌حسین موسوی و زهرا رهنورد که در حصر خانگی به سر می‌برند، از مشکلات تازه جسمی و بیماری پدرشان در آخرین ملاقات حضوری خبر داده‌اند. آن‌ها طبق روال این سال‌ها، پدر و مادرشان را در «خانه امن وزارت اطلاعات»، رو‌به‌روی خانه پدری‌شان ملاقات کرده‌اند.

میر‌حسین موسوی و زهرا رهنورد، همراه با مهدی کروبی که همچون موسوی نامزد انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری سال ۸۸ بود، رهبری اعتراض‌های مردمی به نتیجه این انتخابات را بر عهده داشتند.

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه به سایت کلمه گفته‌اند که پدرشان دچار بیماری گوارشی شده‌ است، طوری‌ که در چند روز، چند کیلو وزن کم کرده و پزشکان ناچار به مراقبت‌هایی نظیر وصل کردن سرم به او شده‌‌اند.

محدودیت‌ها و آن‌چه بی‌توجهی و بی‌خبر نگه داشتن فرزندان از وضعیت جسمانی میرحسین موسوی خوانده شده است، دختران او را به شدت نگران کرده است.

آن‌ها در طول هفته بیماری پدر خود، با والدین‌شان تماس نداشته‌اند و کسالت موسوی از آن‌ها پنهان نگه داشته شده بود.

خانواده موسوی به بی‌خبری‌ و مطلع نبودن از وضعیت سلامت پدر و مادرشان، به‌خصوص هنگامی که آن‌ها دچار بیماری می‌شوند، اعتراض کرده‌اند و با ابراز نگرانی از این مساله، «مسئولیت هر اتفاق و ناراحتی جسمانی و ایجاد تشنج و بحران را متوجه مسئولان ذی‌ربط و دولت» دانسته‌اند.

حسن روحانی در یکی از وعده‌هایش که به گفته برخی ناظران و تحلیل‌گران از عوامل پیروزی او در انتخابات سال ۹۲ بود، خبر از «رفع حصر» در صورت رسیدن به ریاست جمهوری داده بود، اما تا به حال اقدام مشخص و نتیجه‌بخشی در این زمینه انجام نداده است.

او اردیبهشت ماه سال ۹۲ گفته بود که مشکل نیست شرایطی در یک سال آینده فراهم بشود تا نه تنها آن‌هایی که در حصرند آزاد شوند، بلکه حتی آن‌هایی که به خاطر سال ۸۸ در زندان هستند هم آزاد شوند.

این اولین بار نیست که خبرهایی درباره بیماری میرحسین موسوی و تلاش‌ها برای پنهان نگه داشتن آن منتشر می‌شود: شورای هماهنگی راه سبز امید: نهادهای امنیتی بیماری میرحسین موسوی را مخفی کرده بودند.

در حال حاضر میرحسین موسوی رو به بهبود است و در سلامت جسمانی به سر می‌برد.

ملاقات آخر خانواده موسوی با اعتراض زهرا رهنورد به محدودیت دیدار او با مادر کهنسالش هم همراه بوده که از وضعیت جسمی خوبی برخوردار نیست.

حاشیه‌سازی در ملاقات‌ها

آخرین دیدار دختران موسوی با والدین‌شان حاشیه‌‌هایی هم به همراه داشته که سایت کلمه از آن‌ها با عنوان «حاشیه‌سازی‌های برنامه‌ریزی شده» یاد کرده است.

دختران میرحسین موسوی گفته‌اند که با وجود هماهنگی‌ها و ملاقات‌های منظم هفتگی، در ملاقات آخر از ورود آن‌ها به گیت‌های محافظت که در اختیار سپاه هستند ممانعت شده و از آن‌ها خواسته شده که به کوچه اختر نزدیک نشوند.

همچنین در پایان این ملاقات یکی از اعضای خانواده را «خارج از عرف و روند همیشگی ملاقات‌ها» برای صحبت خصوصی فراخوانده‌اند که اعتراض و نارضایتی دیگر اعضای خانواده را به همراه داشته است.

ملاقات‌های دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با آن‌ها، پیش از این هم با حاشیه‌هایی همراه بوده است: وزارت‌ اطلاعات: دختر موسوی مأمور ما را ضرب‌وشتم کرد.

مشکل، شورای نگهبان تابع و قوه قضاییه غیر مستقل

در روزهای گذشته اما یکی از مراجع تقلید منتقد شیعه نیز با اشاره به نام میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از عملکرد حکومت ایران، به‌خصوص صدا‌و‌سیما، سپاه و قوه قضاییه انتقاد کرده است.

علی‌محمد دستغیب در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه، پانزدهم دی ماه منتشر شده، نوشته است: «... چطور می‌توان او {میرحسین موسوی} را از قلوب مؤمنین و متدینین و حق‌جویان و آزاده‌خواهان بیرون کرد؟ آیا با چهار تا شعار صدا‌و‌سیمای مامور و سپاه بی‌توجه از حقوق مردم و قوه قضاییه غیر مستقل و مجلس آن‌چنانی و سرمایه ملت عزیز و غیور که صرف تخریب چهره‌ محبوب و محترم جناب آقای موسوی و آقای کروبی {می‌شود}، می‌توان آن‌ها را از دل‌ها بیرون کرد؟»

این مرجع مقیم شیراز همچنین با اشاره به پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ گفته است که «اگر تا به حال از سال ۱۳۸۸ که از پول بیت‌المال جهت تحکیم مواضع خود خرج کرده‌اند اثری داشت، مردم در سال ۱۳۹۲ آن درس تاریخی {را} به مسئولین نمی‌دانند.»

دستغیب تمام گرفتاری ملت را متوجه بی‌توجهی شورای نگهبان و قوه قضاییه تابع و غیر مستقل دانسته و از آنان خواسته است که «از خداوند تقاضای عفو و از ملت عزیز ایران عذرخواهی کرده و به دامن مردم فهیم بازگشته، از گذشته تاریخ پند گیرند.»

او در آذر‌ماه سال ۹۰ هم در نامه‌ای انتقادی خطاب به فقهای شورای نگهبان نوشته بود که «تمام گرفتاری‌های جمهوری اسلامی به‌خاطر تخلفات» این نهاد است و «تن دادن به قانون اساسی، آزادی آقایان کروبی و موسوی و باقی زندانیان» را «تنها راه نجات جمهوری اسلامی» دانسته بود: آیت‌الله دستغیب: به حصر خانگی موسوی و کروبی پایان دهید.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی قرار گرفتند. فراخوان آن‌ها برای راهپیمایی روز ۲۵ بهمن ۸۹ که هزاران نفر را در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها کشاند، به زندانی شدن آن‌ها و حصر خانگی‌شان انجامید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهره

    خاک بر سر ما ملت احمق و سازشکار و محافظه کار و بی غیرت. بازاری و بسازبفروش! به امید روزی که سقوط کامل و شکستن استخوانهایمان ما را بیدار کنند. موسوی را می بایستی با چنگ و دندان از حصر بیرونش می آوردیم. من امیدوارم موسوی در حصر دست از اسلام سیاسیش برداشته باشد.