ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی ارشاد: انتشار مجدد «یالثارات» غیرقانونی است

در پی انتشار هفته‌نامه «یالثارات» پس از لغو مجوزش، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ایران این اقدام را غیرقانونی دانست و گفت این نشریه دیگر منتشر نخواهد شد.

در پی انتشار هفته‌نامه «یالثارات» پس از لغو مجوزش، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ایران این اقدام را غیرقانونی دانست و گفت این نشریه دیگر منتشر نخواهد شد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ایران

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین نوش‌آبادی امروز جمعه ۱۸ دی گفت: «انتشار این هفته‌نامه پس از رأی هیأت نظارت بر مطبوعات که نهادی نظارتی و قانونی است، فی‌النفسه تخلف است.»

سخنگوی وزارت ارشاد گفت پس از انتشار مجدد «یالثارات» معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه بلافاصله از این «اقدام غیرمتعارف و غیرقانونی» انتقاد کرده و دست‌اندرکاران این هفته‌نامه در پاسخ گفته‌اند حکم لغو امتیاز به آن‌ها ابلاغ نشده است.

هیأت نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه ۱۴ دی هفته‌نامه «یالثارات»، وابسته به انصار حزب‌الله را به دلیل توهین به شهیندخت مولارودی، معاون امور زنان ریاست جمهوری به لغو پروانه انتشار محکوم کرد.

این هفته‌نامه در مقاله‌ای با عنوان «دیوار شکسته و زن سلیطه»، شهیندخت مولارودی، معاون امور زنان ریاست جمهوری را متهم کرده بود که با برخی از فعالان حقوق زن که «همپالگی»‌هایش هستند، در ارتباط است. نویسندگان این مقاله، فعالان حقوق زن را با لفظ «فاحشه» مورد خطاب قرار داده بودند.

حسین نوش‌آبادی این ادعای دست‌اندرکاران «یالثارات» را که لغو مجوز به آن‌ها ابلاغ نشده است رد کرد و گفت: «روز دوشنبه بعد از صدور رأی، تمام رسانه‌ها به این موضوع پرداختند و این چنین نبود که کسی از این رأی بی‌اطلاع باشد. همچنان که خود من نیز در نشست خبری‌ام در روز دوشنبه اعلام کردم که این هفته‌نامه لغو امتیاز شده است.»

او تأکید کرد: «پروانه انتشار هفته‌نامه "یالثارات" لغو شده و انتشار آن غیرقانونی است، به همین دلیل روز چهارشنبه بلافاصله بعد از انتشار این هفته‌نامه، حکم رسمی به آنان ابلاغ شد.»

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین افزود که این وزارتخانه به شرکت پخش‌کننده این نشریه نیز تذکر داده که تخلف انجام داده است و از آن‌ها خواسته تا نسبت به جمع‌آوری نشریه اقدام کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farhad

    ای مردم زبان ملی خود را پاس بدارید.نگذارید زبان بیگانگان وارد زبان ملی ما شود.    مثل ***یا بهتر بگوییم ***