ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی: اگر آمریکا محدودیت سفر به ایران را لغو نکند مقابله به مثل می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران طرح‌های کنگره آمریکا در مورد فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران ایران را «ناشیانه» خواند

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که اگر دولت آمریکا طرح محدودیت سفر به ایران را که کنگره این کشور تصویب کرده است اصلاح نکند «از طرف ایران مقابله به مثل خواهد شد و در این زمینه تدبیر شده است».

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، لاریجانی یکشنبه ۲۰ دی در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس اقدام کنگره آمریکا درباره محدودیت سفر به ایران را «مخالف روح برجام» توصیف کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شنبه ۱۹ دسامبر سال گذشته مصوبه اخیر مجلس نمایندگان این کشور را امضا کرد که به موجب آن  شهروندان ۳۸ کشور  که طی پنج سال گذشته به سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده‌اند نمی‌توانند بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که دولت ایالات متحده اختیار آن را دارد که اجرای قانون جدید صدور ویزا را متوقف کند.

بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی ایران نیز در جلسه علنی یکشنبه ۲۹ آذر در اعتراض به این قانون به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تذکر کتبی دادند.

«سپاه چشم و چراغ ما است»

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران طرح‌های کنگره آمریکا در مورد فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران ایران را «ناشیانه» خواند و گفت: «سپاه و نیروی قدس مستحق تحقیر جیره‌بگیر صهیونیست در کنگره و سنا نیستند. اگر نیروی قدس در مقابل تروریست‌ها در منطقه حضور نداشت، شما ده‌ها حادثه شبیه پاریس را مشاهده کرده بودید».

لاریجانی در ادامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا را «یک نهاد تروریستی» خواند و آن را به داشتن «زد و بند با تروریست‌ها» در افغانستان و عراق متهم کرد.

ارتش آمریکا شنبه ۹ ژانویه/ ۱۹ دی تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سمت چند ناوگان جنگی راکت پرتاب می‌کند.

ایالات متحده آمریکا بارها سپاه پاسداران ایران را متهم کرده است که دست به رزمایش موشکی می‌زند. مقامات ایران تأکید می‌کنند که در توافق‌نامه هسته‌ای این کشور با گروه ۱+۵ محدودیتی برای فعالیت‌های نظامی ایران ذکر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    چه بد ! امریکاییهایی که برای زیارت جمکران صف کشیده اند برگردند خانه شان !