ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود کاروان‌ کمک‌های انسانی به ‌مضایا و دو شهر دیگر سوریه

سرانجام کامیون‌های حاوی مواد غذایی حلال احمر و صلیب سرخ به شهرهای تحت محاصره مضایا، فوعه و کفریا وارد شدند. ساکنان این شهرها آخرین بار در ماه اکتبر کمک‌های انسانی دریافت کرده بودند.

کامیون‌های هلال احمر و صلیب سرخ، حاوی کمک‌های انسانی سرانجام بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۱ ژانویه / ۲۱ دی وارد شهر سوری مضایا در نزدیکی مرز لبنان شدند.

به‌گزارش رویترز، اعزام این کاروان در چارچوب توافق بین طرفین درگیر برای ارائه مواد غذایی و تجهیزات پزشکی در مناطق مختلف تحت محاصره صورت گرفته است.

این کامیون‌ها از دمشق عازم مضایا شده بودند. مضایا در دست مخالفان حکومت سوریه است و نیروهای دولتی آن را محاصره کرده و مانع از رسیدن مواد غذایی به ساکنان آن شده بودند اما پس از انتشار گزارش‌های مصوری از وضعیت ناگوار ساکنان این شهر، با ارسال کمک‌های انسانی موافقت شد.

منابع نزدیک به سازمان ملل متحد اعلام کردند که همزمان با اعزام این کامیون‌ها، در فاصله ۳۰۰ کیلومتری، کاروان دیگری وارد دو شهر فوعه و کفریا در شمال غرب سوریه شدند که در دست ارتش سوریه و تحت محاصره شورشیان قرار دارند. این دو شهر در استان ادلب قرار دارند.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر در سوریه، در شش هفته اخیر دست‌کم ۱۰ نفر در مضایا بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند. مخالفان حکومت اسد از کشته شدن ده‌ها نفر سخن می‌گویند.

در روزهای اخیر محاصره مضایا به موضوعی فراتر از مسائل این شهر تبدیل شد و برخی از رهبران اپوزیسیون سوریه در سازمان ملل گفتند، اگر محاصره این شهر و چند شهر دیگر برداشته نشود آن‌ها در مذاکرات با رژیم اسد شرکت نخواهند کرد.

شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که با نیروهای دولتی سوریه متحدند هفته گذشته اعلام کردند که کسی در مضایا به دلیل گرسنگی نمرده است. آن‌ها شورشیان را متهم کردند که مانع از خروج غیرنظامیان از شهر می‌شوند.

به‌گفته حزب‌الله لبنان شورشیان از وضعیت زندگی ساکنان مضایا بهره‌برداری «تبلیغاتی» می‌کنند.

«برنامه جهانی غذایی» وابسته به سازمان ملل می‌گوید گرسنگی جان بیش از ۴۰ هزار نفر در مضایا را تهدید می‌کند.

سازمان ملل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت سوریه با ارسال کمک به این شهر موافقت کرده است.

آخرین ارسال کمک‌های غذایی به مضایا در ماه اکتبر همزمان با ارسال این کمک‌ها به دو شهر فوعه و کفریا صورت گرفت.

گزارش‌های منتشرشده از مضایا حاکی از آن بود که مردم بر اثر گرسنگی از برگ درختان و علف و یا گوشت سگ و گربه تغذیه می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.