ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله افراد ناشناس به ساختمان «کمیته امداد امام» در موگادیشو

یک منبع آگاه امنیتی سومالی اعلام کرد که سه‌شنبه ۱۲ ژانویه / ۲۲ دی افراد ناشناس به دفتر «کمیته امداد امام خمینی» جمهوری اسلامی در موگادیشو، پایتخت این کشور حمله کردند.

یک منبع آگاه امنیتی سومالی اعلام کرد که سه‌شنبه ۱۲ ژانویه / ۲۲ دی افراد ناشناس به دفتر «کمیته امداد امام خمینی» جمهوری اسلامی در موگادیشو، پایتخت این کشور حمله کردند. همچنین به مرکز  هلال احمر ایران در این شهر نیز حمله شده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به‌نقل از این منبع آگاه گزارش داد دفتر نمایندگی «کمیته امداد امام» در شهرک «هدن» موگادیشو واقع است و به‌هنگام حمله نگهبانان آن مقاومتی نکرده‌اند.

بنا به این گزارش اموال این دفتر به سرقت برده شد.

عبدالحکیم احمد، رئیس سازمان اطلاعات سومالی گفته است چند تن از مهاجمان دستگیر شده‌اند.

در همین حال شهاب‌الدین محمدی، معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر ایران به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت سه‌شنبه شب به مرکز هلال احمر در موگادیشو نیز حمله شده است.

او گفت در این حمله خسارت قابل توجهی ایجاد نشده و سرقت قابل ملاحظه‌ای هم انجام نشده است.

سومالی از جمله کشورهایی است که پس از حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است. در پی قطع این روابط دولت سومالی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی و کارکنان «کمیته امداد امام» خواستند تا این کشور را ترک کنند.

دفتر «کمیته امداد امام» در آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ با حمایت دولت سومالی در موگادیشو آغاز به‌کار کرد. این کمیته یکی از اولین نهادهای حکومت اسلامی ایران پس از انقلاب است که در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ به دستور آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران راه‌اندازی شد. این کمیته نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگری همچون لبنان، سوریه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، کومور، سومالی و فلسطین فعالیت دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.