ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی سمر بدوی را آزاد کرد

یک روز پس از بازداشت سمر بدوی، فعال حقوق بشر و خواهر رائف بدوی، وبلاگ‌نویس زندانی در عربستان سعودی، فعالان حقوق بشر از آزادی او خبر دادند.

یک روز پس از بازداشت سمر بدوی، فعال حقوق بشر و خواهر رائف بدوی، وبلاگ‌نویس زندانی در عربستان سعودی، فعالان حقوق بشر از آزادی او خبر دادند.

سمر بدوی، فعال حقوق بشر در عربستان سعودی

این خبر را روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه / ۲۳ دی صفحه توئیتر ولید ابوالخیر، همسر سابق سمر بدوی اعلام کرد. این صفحه را نزدیکان ابوالخیر منتشر می‌کنند چون خود او که یک وکیل است در زندان به‌سر می‌برد و تابستان ۲۰۱۴ به ۱۵ زندان محکوم شد.

در صفحه فیس‌بوک انصاف حیدر، همسر رائف بدوی برادر سمر نیز خبر آزادی او تأیید شده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۱۲ ژانویه / ۲۲ دی خبر داد که سمر بدوی در شهر جده ابتدا به بازداشتگاه پلیس و سپس به زندان منتقل شده است. او قرار بود در روز چهارشنبه در دادستانی عمومی حاضر شود.

به‌هنگام دستگیری دختر دو ساله سمر بدوی نیز در کنار او بود.

سفارت عربستان سعودی در آلمان بازداشت سمر بدوی را تکذیب کرده و گفته بود او «فقط براساس یک قرار در دادستانی عمومی حضور یافته است».

رائف بدوی، برادر او، در ماه دسامبر برنده جایزه حقوق بشری ساخاروف اتحادیه اروپا شد. او سه سال است که در زندان به‌سر می‌برد و به اتهام ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی به ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه نقدی‌ معادل ۲۶۷ هزار دلار محکوم شده است. دیوان عالی کشور عربستان سعودی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ (خردادماه) حکم او را تأیید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.