ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جدل رفسنجانی و احمدی‌مقدم و پرونده فراموش شده بنیاد تعاون ناجا

بگومگوی رسانه‌ای رئیس سابق پلیس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دو پرونده فساد اقتصادی را از بایگانی خارج کرده است: بنیاد تعاون ناجا و شرکت سرمایه‌گذاری قدر.

یک هفته پس از انتشار گفت‌وگوی فرمانده سابق نیروی انتظامی با نشریه رمز عبور، دفتر هاشمی رفسنجانی، اظهارات او را کذب محض خواند و به صورت تلویحی احمدی مقدم را تهدید به افشاگری کرد.

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران اظهارات اسماعیل احمدی‌مقدم را کذب محض دانست و فرمانده سابق نیروی انتظامی را "دروغ‌گو و کینه‌ورز" خواند.

احمدی مقدم در گفت‌وگو با هفته‌نامه رمز عبور که از سوی جریان منسوب به احمدی‌نژاد منتشر می‌شود، عنوان کرده که برای مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ به احمدی‌نژاد مشورت می‌داد. او در این مصاحبه می‌گوید هاشمی رفسنجانی به دلیل کهولت سن کیاست سابق را ندارد.

دفتر هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این اظهارات، فرمانده پیشین پلیس را «دروغ‌گو» و فردی که سخنانش «بوی کینه‌ورزی» می‌دهد، خوانده که به دلیل پرونده‌های همانند شرکت سرمایه‌گذاری قدر و بنیاد تعاون ناجا، به خدمت «نیروهای ماکیاولی» درآمده است.

این یادداشت سرگشاده برای اولین بار فاش می‌کند که پس از انتخابات سال ۸۸، نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بار‌ها دفا‌تر و اسناد مجمع تشخیص مصلحت نظام را کنترل می‌کردند. احمدی‌مقدم در گفت‌وگوی خود از برگزاری نشست‌های متعددی با حضور هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، میرحسین موسوی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و حسن خمینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور مقابله با احمدی‌نژاد خبر داده بود.

دفتر هاشمی رفسنجانی این اظهارات را ادعا و دروغ آشکار دانست و نوشت: «مستند به اسناد تصویری و شنیداری فراوانی که دوستان آقای احمدی‌مقدم از مدت‌ها قبل از انتخابات ٨٨ و تا سال‌ها پس از آن از تمام رفت‌و‌آمدهای ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه می‌کردند، آقایان خاتمی، موسوی و سیدحسن خمینی، یک‌بار و آن هم پس از انتخابات سال ٨٨ به دیدار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آمده بودند.»

فرمانده سابق نیروی انتظامی در این مصاحبه گفته بود در جلسات دفتر هاشمی سازماندهی می‌کردند تا با تمام قوا در میدان حاضر شوند: «ما حدس می‌زدیم که انتخابات پرچالشی در پیش داریم که اگر پیروز شوند جشن می‌گیرند و با سرعت کارهای نکرده دوم خرداد را انجام خواهند داد.»

دفتر هاشمی در پاسخ احمدی‌مقدم نوشته که حرف‌های رئیس پلیس سابق، اهداف سیاسی و تبلیغاتی دارند چون که "از همین الان از بیم اقبال مردم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمام رشته‌های خود را پنبه می‌بینند."

احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی سال ۸۸ با میرحسین موسوی، گفت که همه روسای جمهور و مسئولان قبلی نظام جبهه‌ای علیه او تشکیل داده و مدیریت این ستاد برعهده هاشمی رفسنجانی است. این انتخابات به اعتراض‌های خیابانی در تهران و چند شهر دیگر ایران و بازداشت گسترده و کشته‌شدن تعدادی از معترضان انجامید.

آدرس‌ خانه‌های فساد

همزمان با افزایش تحرک‌های انتخاباتی در ایران، رسانه‌های نزدیک به اصول‌گرایان و سپاه پاسداران در هفته گذشته با انتشار گزارش‌های پیاپی، نام دفتر انتشاراتی هاشمی رفسنجانی را در فهرست بدهکاران بانکی منتشر کردند. اگرچه این رسانه‌ها نام فرد وام‌گیرنده را منتشر نکردند، اما چند روز بعد مشخص شد که او مدیرمسئول روزنامه توقیف شده مغرب، مشاور اقتصادی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد رد صلاحیت شده نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه زرند در استان کرمان است.

محمد مهدی امامی ناصری دو سال پیش به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شد. او در سال ۹۲ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس هاشمی را به افشاگری تهدید کرده بود. حال دفتر هاشمی بدون این‌که نامی از او ببرد، با اشاره به شرکت سرمایه‌گذاری قدر که توسط نزدیکان موسوی امامی اداره می‌شود، گفته‌های او را همانند احمدی‌مقدم، ابزاری برای حذف از سوی رقبای سیاسی دانسته است.

اسماعیل احمدی‌مقدم نیز به دلیل پرونده فساد اقتصادی در نیروی انتظامی یک سال پیش از سمت خود برکنار شد. برپایه گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های داخلی ایران، پلیس جمهوری اسلامی در دوره تحریم‌ها اقدام به فروش نفت و عدم واریز درآمد حاصل از آن به خزانه کرده است.

سخنگوی پلیس ایران خرداد امسال از بازداشت تعدادی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و تشکیل پرونده برای آن‌ها در رابطه با این پرونده خبر داد. علاوه براین بنیاد تعاون ناجا که فعالیت‌های اقتصادی‌اش در دولت احمدی‌نژاد گسترش یافت، متهم به واردات خودرو با ارز دولتی و بدون پرداخت عوارض گمرکی است.

بنیاد تعاون ناجا در یک دهه گذشته به یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی ایران تبدیل شده است که در حوزه‌های بانک و بازار سرمایه، هتل‌داری، ساخت و ساز و واردات و صادرات فعالیت می‌کند. ارزش دارایی‌های این بنیاد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نورالدین تهران

    جناب عسگر اسلام میهنمان کمر بر قتل ایران خانوم بسته است. او را داده بدست آخوندان متجاوز و از همه طرف نه تنها مورد آیت الله ها و حجج اسلام و مداحان و طلاب محترم و تمامی ملاها قرار دارد بلکه این ایران خانوم را به پوتین و سربازان روسی و برادران حزب الله لبنان و برادران حزب اعلای انقلابی عراق و خلاصه حالا که سخن از قواد آمده هر کس به قوادان بیشتر پول بدهد و بیشتر کمکشان کند تا بیشتر سر کار بمانند ایران خانتوم را به این و آن قرض می دهند تا او را مورد تجاوز قرار دهد. و این وطن میهن ما مورد تجاوز همگان است و من تو هنوز هم اینهمه سربازان امام زمان و امام خمینی و امام خامنه ای و امام پوتین را روی مادر وطن می بینیم و ککمان نمی گزد که هیچ هنوز هم از مهن اسلامی ساز می زنیم. بلکه ما حلالزادگان فرزندان اینهمه تجاوز.

  • احمدرضا

    اکثریت 99 درصدی مسئولان رژیم آخوند دزد تشریف دارند به همین دلیل است که این افشاگری ها تمامی ندارد .

  • faryad

    عدالت اسلامی :  فقرا بخاطر بی پولی و ندادن دیه اعدام میشوندو پولداران از زندان هم معاف میشوند؟! جوانی با پرداخت 2میلیاردو600میلیون تومان دیه از قصاص نجات یافت این پسر جوان به خاطر قتل عمد در شعبه 113 محاکمه شد و به درخواست اولیای دم به قصاص نفس محکوم شد.حکم قصاص وی از سوی قضات دیوانعالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرای حکم به دادسرا فرستاده شد.این پسر جوان دو بار پای چوبه دار رفت اما توانست با پرداخت دیه 2 میلیارد و 600 میلیون تومانی رضایت اولیای دم را جلب کند و از اعدام رهایی یابد. محمد در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده تنها از جنبه عمومی جرم تحت محاکمه قرار گرفت در پایان سه قاضی عالی‌رتبه با هم وارد شور شدند و قرار شد محمد با احتساب ایام بازداشتی به زودی از زندان آزاد شود!

  • عسکر

    برای خدمت به میهن اسلامی عزیزمان یعنی ایران به نظر بنده باید از سه نفر با قاطعیت دفاع کرد: 1- آیت الله هاشمی رفسنجانی 2- حجت الاسلام حسن روحانی 3- حجت الاسلام ناطق نوری

  • ش از تبریر

    با سلامن خیلی ممنونم از این صاحب قلم که افاضه فرموده اند که قواد یعنی خامنه ای. حتما همین طور است و عاقلان دانند. قواد یعنی کسی می کشد و کشش میدهد و این در حالی که رهبر معظم انقلاب دست کم به دیگران می گوید نکشید و کشش ندهید. قرآن می فرماید ویتعمرون الناس به نفوذکم و تنسوون انفسکم. یعنی مردم به نفود دیگران و نفوذ ناپذیری امر میکنند و خودشان مصدر نفوذند. آقا به مردم میگه تحت نفوذ نباشید ولی هی نفوذ کنید و و نفوذ معنی دخول را هم میدهد یعنی داخل کردن چیزی بزور یا به حیله در مدبری تنگ. اما امام خامنه ای خودشان در بیت را باز گذاشته اند و هر کس تواند که نفوذ کند اون تو! در حال من از کاوه تشکر می کنم و همچنین از امام خامنه ای این رهبر مسلمین جهان. البته گاهی کافران این اعجوبه ی زمان و مکان و حتا لامکان را نمی فهمند اما بنده بهخوبی از امکانات و کرامات رهبری معظم اطلاع کافی دارم. ایشان امروز بقی بعد از بینات هستند و دلیل محکم بر وجود الله باری تغالی شانک! سلام تحیات الله جبار و منتقم و قاسم بر ایشان باد. باد

  • کاوه میدان شوش

    پاسحی شاید به: مردم چه غلطی می کنند؟ پاسخ این است که مردم ایران از زمان ساسانیان تا کنون و شاید برای همیشه مردمی محافظه کار مردم فریب کار مردم حقه باز و خرمرد رندند. مردم ایران از بچه گی به فرزندانشان دروغ و ریا و دغل بازی یاد می دهند. شما فکر میکنید خام نه ای زیر بته به عمل آمده!! نه ما مردم چنین جانور حقه باز و قوادی رو سر کار آوردیم. و برای آنها کمه نمی دانند قواد یعنی چه! قواد یعنی خامنه ای یعنی زیرک از نوع خامنه ای آن. و آما ما مردم ایران هزار رنگیم. شما فقط فکرش را بکنید در کدام کشور صاحب تمدن و فرهنگ و هنر چنین شیادانی را بر خود تحمل می کند؟؟؟ کدام کشوری در جهان این همه فساد و دغل کاری را تحمل می کند؟؟؟ کدام ملت متمدنی در جهان یک غسال گر و یک تلقین خوان را بر حکومکتش قبول می کند. مردم ایران باید با یک نگاه به مجلس خبرگان و یک مگهان به شورای گهنبان و نفرات فسیلی در آن از خودش و از تاریخ و تمدنش خجالت بکشد. بله ما مردمی ذبون و حقه باز و شیادیم و شیادهای بر قدرت کرمهای زیر آن سنگ بزرگند که بر داشته شده. آن تاریخ و آن تمدن. جامعه ی ایران جامعه ای ناآمید کننده است. مبارک است. شاید جم از تهران و حسن هر دو درد مشترک ما را فریاد کرده باشند. انما فقط بخشی از آن را. زنده باد ایران و دوست باد هر کسی با ایران دشمن است. اما ذروحانیت شیعه دشمنی ای ژنتیکی با ایران دارد. روحانیت شیعه و در راس آن خامنه ای به به قول نویسند تهرونی جم هم ساندویچ مستخمر یعنی تخمیری رو خورده و هم پشتش مایع مخلوطی رو که هم آمریکاییه و هم انگلبیسی و هم سربازی هستش و هم سلطنتی و هم جمهوری و هم روسی و هم پوتینی را از تو جام سرکشیده نه این روحانیت مطلقا نمی تونه دوست ایران بشه و نه میتونه ایرانی باشه. اینها باید یا ایرانی بشن و یا ایران رو به مقصد عربستان ترک کنند.

  • حسن

    سوال اینجاست ک چرا صاحبان قدرت نظامی که وظیفه شان تعریف مشخصی دارد .میباید دست به کارهای اقتصادی کلان بزنند.ومگر میشود تصور کرد درجایی که پای منافع در کار باشد و قدرت هم داشته باشی اما منجر به فساد و رانت نشود؟این خانه از پای بست ویران است چرا برای این جرم اشکار اعلام جرم نمی شود؟نماینه مردم پس چه غلطی میکنه؟

  • جم ازتهران

    رفسن جانی بزرگی ست. ایشان در تمامی قتلها و سر به نیست کردنها و بقول خودش روکم کنی ها شرکت داشته و حالا هم دارد. بزرگترین جنایت این رفسن جانی بزرگ دروغ بزرگ او بود برای روی کار آوردن ولی فقیه شیاد و ***بزرگ این ولی مسلمین و مومنین جهان امام خامنه ای. روحانیت شیعه و در راس آن خامنه ای و رفسن جانی بزرگ و وللایت فقاهت کمر بر نابودی ایران بسته اند و این اصلا کوچکترین خرفی در آن نیست از جنگ هشت ساله گرفته و تا جنگ سوریه و نابودی این کشور و تخریب کامل آن توپسط سپاه پاسداران و بسیج و مسئه ی هسته ای و ساندویچ *** خوردن و نوشیدن جام***مخلوط اوباما و سربازان آمریکایی و ملکه الیزلبت و سربالزلان انگلیسی و *** پوتین با *** سربازان روسی و طلب مغفرت از همه ی اینها و بعد از خرج میلیاردها دلار و سرمایه ملی و سرکوب هر کسی نفس کشید برای ادامه ی این راه و تجاوز به هر کس که نفس کشید برای اعتراض به ادامه این راه و خلاصه قتل و کشتار و ایجاد فسادی بیننظری در اقتصاد و فرهنگ و جامعه ایران و تبدیل شهر های بزرگ ایران به خانه های فساد به خاطر جدایی زن و مرد و تحمیل حجاب اجباری و... بله همه ی اینها در راستای تخریب فرهنگ و هنر و جامعه و علم و دانش کشورمان انجام گرفته و می گیرد. اما همه ی تقصیر به گردن این مفسدین بر قدرت در ایران نیست. بلکه ما مردم که ناظر از بین رفتن تمامی سرمایه های مادی و معنوی کشورمان هستیم نیز مقصریم. ما تا کی میخواهیم این حکومت ضد بشری را تحمل کنیم؟؟ تا کی؟؟!!! تا کی میخواهیم اعتیاد و تخریب معنویت جوانانمان را شاهد باشیم و هیچ نگوییم. امروز جوان محله ی بغلی و فردا جوان همسایه ی ما و پس فردا جوان ما پسر من و دختر من دختر و پسر تو.... به پا خیزیم. فرصت ها در کمینند٬ ما نیز باید در کمین فرصت باشیم. و گر نه فاتحه ی ایران را روحانیت اینکاره خواهد خواند.... مردم سراسر ایران از تهران تا روستا ها به پاخیزیم...

  • حمید

    در حکومت فساد و فسق و جنایت چه تفاوت میکند که  اسم طرف هاشمی رفسنجانی باشد و یا احمدی مقدم؟