ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشانه حضور داعش در پاکستان: حمله به یک شبکه تلویزیونی

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در پیامی با بیان این‌که «رسانه‌ها نباید حقایق را پنهان کنند»، حمله به یک شبکه تلویزیونی پاکستانی را برعهده گرفت. در این حمله یک نفر زخمی شد. این حمله نشانه‌ای دیگر از حضور داعش در پاکستان است.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در پیامی با بیان این‌که «رسانه‌ها نباید حقایق را پنهان کنند»، حمله به یک شبکه تلویزیونی پاکستانی را برعهده گرفت. در این حمله یک نفر زخمی شد. این حمله نشانه‌ای دیگر از حضور داعش در پاکستان است.

حمله به دفتر شبکه تلویزیونی ARY در اسلام‌آباد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله به دفتر شبکه تلویزیونی ARY در اسلام‌آباد روز چهارشنبه صورت گرفت. دو مهاجم سوار بر موتورسیکلت به سوی دفتر این شبکه مواد منفجره پرتاب کرده و به‌رغم شلیک پلیس از محل گریختند. یکی از کارمندان شبکه بر اثر این حمله از ناحیه سر مجروح شد.

مهاجمان اطلاعیه‌هایی به زبان اردو و انگلیسی از خود به جای گذاشتند که در آن از رسانه‌ها خواسته شده بود تا از مقاماتِ «مرتد» در «کارزار ضداسلام و پنهان کردن حقایق» حمایت نکنند.

داعش سپس در یک پیام رادیویی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

پلیس پاکستان پرونده‌ای در این زمینه تشکیل داده اما تاکنون موفق به بازداشت مظنونی نشده است.

سازمان عفو بین‌الملل از این حمله به‌عنوان «حمله‌ای جدید علیه آزادی بیان در پاکستان» یاد کرده و سازمان گزارشگران بدون مرز نیز مقامات پاکستانی را فراخوانده است تا فوراً واکنش نشان دهد و تأکید کند که «رسانه‌ها نباید به‌عنوان اهداف جنگی در نظر گرفته شوند.»

امین رعنا، کارشناس مسائل امنیتی در پاکستان می‌گوید داعش تلاش می‌کند با انجام عملیات نشان دهد که وارد پاکستان شده است. به‌گفته او «در حال حاضر حضور آن‌ها ضعیف است و مسئولان باید در چنین شرایطی، تا دیر نشده و افراد داعش دست عملیات گسترده‌تری نزده‌اند، واکنش نشان دهند.»

پلیس پاکستان در ماه دسامبر اعلام کرد که هشت نفر مظنون به همکاری با داعش را به اتهام اقدام برای حملات تروریستی در استان پنجاب بازداشت کرده است.

در ماه مه سال گذشته داعش مسئولیت یک حمله تروریستی را که منجر به کشته شدن ۴۳ نفر از اقلیت اسماعیلی در کراچی شد، بر عهده گرفت.

اسلام‌آباد به‌طور رسمی عملیات داعش در خاک پاکستان را رد کرده‌ اما گفته است از این‌‌که داعش از میان نیروهای تندرو و افراطیِ فعالِ داخل کشور کسانی را به‌خدمت بگیرد نگران است.

آمریکا روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه / ۲۴ دی، داعش شاخه پاکستان و شاخه افغانستان را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داد.

چند روز پیش از آن داعش به کنسولگری پاکستان در افغانستان حمله کرده بود. این حمله نخستین حمله داعش به نمادی از حکومت پاکستان بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله باید به کاترها و هنری کسیجرها و دیگر قشون امپریالیست های غربی تبریک گفت که با برپایی حکومت داعش اسلام محمدی در ایران بیکار ننستند و حکومت داعش دومی را در منطقه خاورمیانه طرح ریزی و تاسیس و با موفقیت تمام راه اندازی کرده اند. البته داعش دوم«حکومت اسلامی» یک ارگان عظیم خدماتی شامل خدمات دهی های مختلفی از قبیل نظامی- مزدوری- تروریستی- چپاولگری - معادن ربایی و غیره است که همانگونه که حکومت امپریالیستی داعش شیعه آخوندیشان در ایران از پشتوانه آنها برخوردار بوده است حکومت داعش اسلامی هم پشتیبانی می کنند. اساس و ایده این داعشی ها فقط در چپاول گری های مافوق امپریالیستی و برده کشی در کشورهای خاورمیانه است تحت استتار مذهب است و تا بحال هم این استتار با موفقیت انجام شده است. یک نگاهی فقط به عکس های آخوندهای حکومتی در ایران و تحقیق در سابقه جنایت گریشان و چپاولگریشان و ضد انسان و ضد مردمی بودنشان در فقط درایران واقعیت اسلام امپریالیست ها و گماشته گانشان را فاش می کند. بیرون راندن شاه از ایران وکشتن صدام حسین و سرهنگ قذافی تحت عنوان تاسیس دمکراتی اسلامی و به ذلت و بدبختی نشاندن ایرانی ها و عراقی ها و لیبی ها دقیقا واقعیت تلخی را فاش می کند که امپریالیست ها در پشت این جنایات سنگر گرفته اند و برای گول زدن مردمان ساده اندیش اروپایی و امریکایی چند عملیات داعش نما پسند ر هم برایشان اجرا می کنند که واقعیت را زیر ترورهای پاریس و عراق و تونس و اندونزی جنبه بما مربوط نیست بدهند.