ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع پاکستان سفر خود را به ایران لغو کرد

با تشدید تنش بین تهران و ریاض، وزیر دفاع پاکستان گفته بود که چنانچه تمامیت ارضی عربستان دچار تهدید شود، از عربستان حمایت خواهد کرد.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به دستور نواز شریف، نخست وزیر این کشور، سفر خود را به ایران لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر وزیر دفاع پاکستان بدون توضیح دلیل لغو سفرش به تهران، شنبه ۲۶ دی اعلام کرد که به ایران سفر نخواهد کرد.

خواجه آصف قرار بود چهارشنبه ۳۰ دی برای شرکت در نشستی برای افزایش همکاری‌های نظامی و دفاعی پاکستان با ایران، به تهران سفر کند.

با تشدید تنش بین تهران و ریاض، وزیر دفاع پاکستان گفته بود که چنانچه تمامیت ارضی عربستان دچار تهدید شود، از عربستان حمایت خواهد کرد.

کشورهای عربی هم‌پیمان با عربستان سعودی، در حمایت از این کشور در نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب طی دو هفته گذشته ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی و «تشدید فرقه‌گرایی در منطقه» متهم کردند. تنها دو کشور عراق و لبنان این بیانیه‌ها را امضا نکردند.

در واکنش به این بیانیه‌ها حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید بیانیه‌ها «مقداری شعار» هستند و این کشورها هیچ‌گونه همراهی با اقدامات یک‌جانبه سعودی نداشته‌اند.

در پی قطع کلیه روابط عربستان با ایران،  بحرین، سودان، سومالی و جیبوتی نیز روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند. کویت، اردن، امارت متحده عربی و قطر نیز روابط دیپلماتیک خود با ایران را کاهش دادند.

دو کشور همسایه ایران، پاکستان و ترکیه با وجود محکوم کردن ایران، اعلام کردند که فعلاً قصد ندارند دست به اقدامی عملی بزنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    پاکستان به صورت ضمنی ایران رو تهدید کرده..و سلاح اتمی هم داره بعد ما نبابد سلاح اتمی برای بازدارندگی داشته باشیم !!!واقعا مسخره اس