ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قباد طالبانی: آزادسازی موصل در سال ۲۰۱۶ بعید است

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، عملیات بازپسگیری موصل و حمله علیه نیروهای دولت اسلامی (داعش) به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۶ میلادی صورت نمی‌گیرد.

معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، عملیات بازپسگیری موصل و حمله علیه نیروهای دولت اسلامی (داعش) به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۶ میلادی صورت نمی‌گیرد.

قباد طالبانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز گفت: «با وجود پیشرفت‌های اخیر ارتش عراق در نبرد علیه داعش، بعید می‌دانم نیروهای مسلح عراق برای تدارک عملیات گسترده در موصل پیش از سال ۲۰۱۷ آماده باشند».

این خبر در حالی اعلام می‌شود که دولت عراق پیش‌تر آزادسازی رمادی توسط ارتش این کشور در ماه گذشته را پیش‌درآمدی برای آزادسازی موصل عنوان کرده بود.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق همچنین گفت: «نیروهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا نیز از توانایی خود برای تعیین زمان مشخص حمله به موصل، اطمینان کافی ندارد».

به گزارش رویترز، دخالت نیروهای شیعه و کرد در عملیات آزادسازی موصل می‌تواند آتش تنش‌های فرقه‌ای و قومی را در شهر عمدتاً سنی مذهب موصل شعله‌ور کند.

این در حالی است که ارتش عراق به منظور بازپس‌گیری موصل به شدت به نیروهای شبه‌نظامی شیعه و نیروهای پیشمرگ کردستان عراق متکی است. نیروهای کرد نیز بار‌ها خود را متحد ارتش عراق در عملیات حمله به موصل معرفی کردند.

نیروهای داعش در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ در عملیاتی غافلگیرکننده موصل را اشغال کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.