ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پيام نوروزی اوباما: انزوای ايران برای جهان خوب نيست

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در پيام نوروزی به مناسبت سال جديد خورشيدی خطاب به مردم ايران گفت انزوای اين کشور "برای جهان خوب نيست."

به گزارش تارنمای سفارت مجازی آمريکا، اوباما در اين پيام نوروزی گفت: "همان‌گونه که پدران و اجداد شما در طول تاريخ دنيای علم و هنر را غنی کرده‌اند، همه کشورها از استعداد و خلاقيت مردم ايران  بهره خواهند برد، به‌ويژه جوانان شما. هر روزی که ارتباط شما با ما قطع است روزی است که ما با هم کار نمی‌کنيم، با هم نمی‌سازيم، نوآوری‌نمی کنيم و فرصت ساختن آينده‌ای پر از صلح و کاميابی که در قلب اين جشن است را نداريم."

در اين پيام ضمن اشاره به برنامه اتمی ايران گفت: "رهبران ايران می‌گويند برنامه هسته‌ای آن‌ها برای تحقيقات پزشکی و توليد برق است اما تاکنون نتوانسته‌اند جامعه جهانی را متقاعد کنند که برنامه هسته‌ای‌شان صرفا مقاصد صلح‌آميز دارد."

به گفته رئيس‌جمهور آمريکا "مردم ايران بهای زياد و غيرلازمی برای عدم تمايل رهبران ايران برای رسيدگی به اين مسئله پرداخته‌اند."

وی افزود: "ايالات متحده ترجيح می‌دهد اين مسئله را به طور صلح‌آميز و ديپلماتيک حل کند."

رئيس‌جمهور آمريکا گفت: "يافتن راه‌حل کاری آسان نخواهد بود اما اگر بتوانيم، مردم ايران می‌توانند مزايای مبادلات بازرگانی بيشتر و روابط با کشورهای ديگر ازجمله ايالات متحده را ببينند، درحالی که اگر دولت ايران همچنان حرکت درمسير فعلی را ادامه دهد، تنها ايران را منزوی‌تر خواهد کرد. اين انتخابی است که اکنون پيش روی رهبران ايران است."

اوباما در پيام نوروزی خود بيتی از اشعار حافظ را نيز خواند و افزود: "هم‌زمان با آغاز بهاری تازه، من همچنان اميدوارم که دو کشور بتوانند تنش را پشت سر گذاشته و فراتر روند و من همچنان به تلاشم برای رسيدن به آغازی نو ميان کشورهای‌مان ادامه خواهم داد که حاصلش دوستی و صلح ميان دو کشور باشد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.