ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلاحیت بیش از ۶۰ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات تأیید نشد

در حوزه انتخابی تهران تنها نام چهار کاندیدای اصلاح طلب، محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده و علیرضا محجوب در میان نام تأیید صلاحیت شدگان دیده می‌شود.

هیأت‌های نظارت بر انتخابات که از سوی شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان نامزدی برای انتخابات را تأیید یا رد می‌کنند، یکشنبه ۲۷ دی اسامی کسانی را که صلاحیت‌شان تأیید نشده است اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در فهرست داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان تأیید نشده نام کاندیداهای اصلاح‌طلب بسیاری دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش تنها صلاحیت ۴۲ درصد داوطلبان تأیید شده است.

نزدیک به ۲۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شدند.

بر اساس فهرستی که خبرگزاری‌های ایران منتشر کردند در حوزه انتخابی تهران تنها نام چهار کاندیدای داوطلب اصلاح طلب، محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده و علیرضا محجوب  در میان نام تأیید صلاحیت شدگان دیده می‌شود.

محمد جواد حق‌شناس، از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی این خبر را تأیید کرد و گفت که در برخی از مناطق «حتی یک نماینده اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت نشده است».

افرادی که صلاحیت آنها تأیید نشده است

در حوزه تهران صلاحیت محمد جواد حق‌شناس، محسن هاشمی، فاطمه هاشمی، محمود میرلوحی، محمد صوفی، رسول منتجب‌نیا، محسن رهامی، فاطمه مقیمی، عباس علیخانی، ابوالفضل شکوری، سمیه طهماسبی، نصرت‌الله تاجیک، محسن مهرعلیزاده، علی مطهری، الیاس حضرتی، محمد علی وکیلی، فاطمه راکعی و مرتضی اشراقی، نوه روح الله خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان تأیید نشد.

داریوش قنبری ابراهیم جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری، محمدباقر شریعتی، محمدرضا اسماعیلی مقدم، سالار مرادی، فتح الله معین، استاندار سابق خوزستان، فتح الله غیور، علی محمد ایزدی، علی یارمحمدیان از حزب اتحاد ملت، مرتضی مبلغ، محمد آقایی، کمال جلال الدینی، سید رضی حسینی المدنی، سید محسن علوی فرزند سید محمود علوی وزیر اطلاعات، عبدالله حسینی، مصطفی مولوی رئیس ستاد میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ و محمد پورحسن از چهره‌های سرشناسی هستند که صلاحیت آن‌ها در حوزه‌های استان‌های مختلف تأیید نشد.

هیأت‌های نظارت بر انتخابات همچنین صلاحیت چهره‌هایی مانند اکبر نیکزاد را که به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران نزدیک هستند، تأیید نکرد.

پیش از اعلام هیأت‌های نظارت بر انتخابات، شایعه‌هایی مبنی بر رد صلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح طلب منتشر شده بود.

سیامک ره پیک، سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، جمعه ۲۵ دی، در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی از «رد صلاحیت قطعی» گروهی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌دلیل «موانع قانونی» خبر داد و گفت که «طبق اعلام‌های صورت گرفته مراجع رسمی و نیز تحقیقات، آن‌ها طبیعتا رد صلاحیت خواهند شد».

او رد صلاحیت برخی از افراد را مربوط به «محکومیت‌های قضایی» و یا «گزارش‌های دستگاه‌های امنیتی در باره اشخاص» دانست و گفت که در هیأت‌های نظارت علاوه بر استعلام از مراجع قانونی، «در مواردی که نیاز بوده، در خصوص افراد و اشخاص تحقیقاتی صورت گرفته است».

خبرگزاری تسنیم نیز، شنبه ۲۶ دی، از رد صلاحیت قطعی یک سوم نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    اینهمه اصلاح طلب رد صلاحیت شده  کجابودند؟ چرا ساکت بودند؟ چرا حتی بر علیه ادامه حصر اعتراض نمیکنند؟ فقط التماس میکنند اجازه بدهند چند نفریشان که توبه ۸۸ کرده اند ( مثل عارف) به مجلس استصوابی راه دهند تا در جهان بوق دموکراسی در حکومت ولی فقیه بزنند؟

  • مانی

    با رد کاندادیداتوری 99% اصلاح طلبان، رژیم استبدادی ولایت فقیه و نکران هیئت های اجرای و شورای نگهبان، ثابت کردند که میخواخند نظام استبدادی و اخوندی-نظامی ضد دموکراتیکشان ادامه دهند. با برجام، دلارهای نفتی خرج امیال توسعه طلبه نشان صرف کند و همچنان ب یاهمیت به منافع ایارنیان تمام حقوق مدنی و حقو بشر را در ایارن نقض کنند و همچمنان حکومت ننگین و پر جنایت ظالمالمانه و فاسدشان ادامه دهند.. دیگر اکثریت آحاد مردم ایران، واجب شد در این انتخابات نمایشی و تبلیغاتی رژیم شرکت نکنند. هر چند آن جریه خوار کارمدی و بسیجی و سپاهی جریخه و فریب خ.ودره خشکه مقدس که شادی ده درصد جمعیت کشور بیشتر نباشند در این نمایش مضخک انتاهبات نمایشی شرکت کنندف ولی مردم اکثریت ایارن که صاحبان برحق این کشور هستند شرکت نکنند و انتخابات تحریم کنند. چرا این ظنام اهریمنی و دروغین جمهوری ،راه تحول و اصلاخ دموراتیک بسته است. تحریم اولین قدم در راه سرنونگی این نظام اهریمنی است.

  • reza

    نزدیک به سه دهه ست که ما ایرانی ها متوجه نیستیم که اساسا حق رای نداریم...سپاه و بیت رهبری سرمست از دلار های نفتی و ثروت نجومی اجازه دخالت مردم در حکومت خودکامه را نداده ونخواهند داد ....باید با زور حق خود را مطالبه کنیم

  • Farid

    محمد حسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران، روز پنجشنبه ۲۴ دی گفت که هیات‌های اجرایی «وظایف‌شان را درست انجام ندادند» و به استعلام‌های گرفته شده از «پنج دستگاه» مرجع «عمل نکردند»!. وی اضافه کرد: «حالا شورای نگهبان مجبور است کسری کار هیات‌های اجرایی را جبران کند و قطعا افراد زیادی ریزش پیدا می‌کنند»!!. موحدی کرمانی در سخنرانی افتتاحیه همایش شورای ائتلافی اصولگرایان که پنجشنبه ۲۴ دی در تهران برگزار شد، آرزو کرد که لیست جامعتین مورد اعتماد رهبری قرار گیرد و خامنه‌ای به آن رای دهد.!! خامنه ای گفت: اگر عنصر نفوذي به ‌شکلي وارد مجلس و خبرگان و ديگر ارکان شود، مثل موريانه از داخل، پايه‌ ها را مي‌ جود!! صلاحیت بیش از ۶۰ درصد نامزدهای انتخابات ز سوی شورای نگهبان تأیید نشد!! محسن هاشمی، فاطمه هاشمی، علی مطهری، الیاس حضرتی، محمد علی وکیلی، فاطمه راکعی و مرتضی اشراقی، نوه خمینی از رد شدن هستند! در حوزه انتخابی تهران تنها نام چهار کاندیدای داوطلب اصلاح طلب توبه کرده از فتنه ۸۸، محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده و علیرضا محجوب در میان نام تأیید صلاحیت شدگان دیده می‌شود.! این انتخابات استصوابی ولایی است.!

  • nader

    صداوسیما: حذف چهره رئیس فدراسیون فوتبال پس از اتفاقات روز چهارشنبه مجمع فدراسیون فوتبال، صدا و سیما پخش هرگونه تصویر از رئیس فدراسیون فوتبال را ممنوع اعلام کرد. چهارشنبه هفته گذشته و در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اعضای مجمع پس از بحث و بررسی درباره طلب 22.5 میلیاردی فوتبال از صدا و سیما بابت حق پخش تلویزیونی، علی کفاشیان به پیشنهاد اعضا طرح شکایت از صدا و سیما را بابت این طلب به رای گذاشت. با تصویب اعضای مجمع این موضوع تصویب شد و کفاشیان اعلام کرد فدراسیون فوتبال از صدا و سیما شکایت خواهد کرد و وی این موضوع در مصاحبه‌اش در پایان مجمع نیز اعلام کرد. پس از این اتفاقات و نقل قول منتشر شده از سوی کفاشیان، صدا و سیما تا اطلاع ثانوی انجام مصاحبه و پخش هرگونه گزارش از رئیس فدراسیون فوتبال را ممنوع اعلام کرده است. بر همین اساس امروز (شنبه) و در مراسم تقدیر از داوران برتر، گزارشگران صداوسیما از مصاحبه با کفاشیان امتناع کردند.!!