ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو فعال مدنی در تبریز به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند

دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، طا‌ها کرمانی و حسین علی‌محمدی دو فعال مدنی در تبریز را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، طا‌ها کرمانی و حسین علی‌محمدی دو فعال مدنی در تبریز را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه‌ هفتم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی این دو فعال مدنی را از اتهام «توهین به مقدسات» تبرئه و آن‌ها را به اتهام «آتش‌زدن اموال عمومی» به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

پیش‌تر شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز این دو فعال مدنی را به اتهام «توهین به مقدسات اسلامی» و «تحریق اموال عمومی به قصد مقابله با حکومت اسلامی»، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

در دادنامه صادره از سوى این دادگاه، دلیل اتهام «توهین به مقدسات»، وجود کلمه الله بر روى پرچم جمهورى اسلامى اعلام شده بود که به گفته دادگاه، از سوی این دو فعال مدنی سوزانده شده است. این دو فعال مدنی این اتهام را رد کرده بودند.

طا‌ها کرمانی و حسین علی‌محمدی پیش‌تر نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری»، به دلیل نشر مطالبی در نشریه «سوسما» و وبلاگ «سوسوزگول» از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، به سه سال حبس محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر نیز عیناً تأیید شد.

سازمان عفو بین‌الملل تابستان سال جاری خورشیدی در بیانیه‌ای اعلام کرد که محکومیت حسین علی‌محمدی و ‌طا‌ها کرمانی «غیر قابل توجیه» و با «اهداف سیاسی» و «براساس اعتراف زیر شکنجه» صادر شده است. عفو بین‌الملل همچنین خواهان آزادی این فعالان شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    زندانی ها ناراحت نباشند جان کری از زندان آزادشون خواهد کرد