ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویترز: لغو تحریم‌های ایران بر قیمت نفت تأثیر خواهد گذاشت

خبرگزاری رویترز می‌گوید در پی لغو تحریم‌ها علیه ایران این کشور میزان تولید نفت خود را افزایش خواهد داد و این دست‌کم در کوتاه‌مدت قیمت نفت را باز هم کاهش خواهد داد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید در پی لغو تحریم‌ها علیه ایران این کشور میزان تولید نفت خود را افزایش خواهد داد و این دست‌کم در کوتاه‌مدت قیمت نفت را باز هم کاهش خواهد داد.

بنا به این گزارش ایران با رهایی از تحریم‌های جهانی و افزایش صادرات نفت خود امکان دارد قیمت‌ نفت را به زیر ۳۰ دلار در هر بشکه برساند.

با این حال از آن‌جا که فعالان بازار نفت پیش‌بینی لغو تحریم‌های ایران و افزایش صادرات نفت ایران را می‌کردند ادامه سقوط قیمت نفت احتمال دارد محدود باشد.

تحریم‌های نفتی ایران از سال ۲۰۱۱ صادرات نفت ایران را نزدیک به دو میلیون بشکه در روز کاهش داده بود. با پیش‌بینی توافق نهایی هسته‌ای و لغو تحریم‌ها از حدود یک ماه قبل قیمت نفت کاهش ۲۴ درصدی خود را آغاز کرد.

به‌گفته ریچارد نفیو، مدیر برنامه تدبیر اقتصادی، تحریم‌ها و بازارهای انرژی در مرکز سیاست انرژی جهانی دانشگاه کلمبیا پیش‌بینی کرده است که ایران بتواند روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر به بازار عرضه کنند تا ذخایر نفتی‌اش خالی شود.

به نظر آمریتا سن، تحلیلگر مؤسسه مشاور انرژی اسپکتس ممکن است برای مدت کوتاهی روند کاهش قیمت نفت ادامه یابد اما تأثیر بیش از این دشوار خواهد بود.

فیلیپ استریبل تحلیلگر اقتصادی در مؤسسه «آرجی‌او فیوچرز» شیکاگو احتمال می‌دهد که قیمت‌ها به محدوده ۳۵ دلار بازگردند.

مهدی عسلی نماینده ایران در اوپک گفته است عرضه نفت ایران روزانه ۵۰۰ هزار بشکه و کمی بعد روزانه ۵۰۰ هزار بشکه دیگر افزایش خواهد یافت.

آن‌چه مشهود است این است که بازگشت ایران به بازار جهانی نفت تکان‌هایی را به این بازار وارد کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت صبح امروز دوشنبه ۱۸ ژانویه / ۲۸ دی برای مدتی به ۲۷ دلار و ۶۷ سنت رسید. این پایین‌ترین قیمت نفت از ۱۳ سال پیش تا کنون است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    بنظر میرسد دریافت میلیاردها دلار  از جان کری درازای ازادی امریکا یی ایرانی برای حکومت اسلامی وسوسه انگیز بوده!: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد روز جمعه گذشته سه آمریکایی و مترجم آنها توسط شبه‌نظامیانی که لباس نظامی پوشیده بودند در منطقه دوره در جنوب بغداد ربوده شدند. منابع امنیتی عراقی گفتند شبه‌نظامیان مسلح گروگانها را به همراه مترجمشان به مکان نامعلومی برده‌اند. واشینگتن گفت: این سه آمریکایی که پیمانکار یا مربی بودند در شرکتی آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد کار می‌کردند. به گفته العربیه برخی خبرها حاکی است شبه‌نظامیان عصائب که توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند آمریکاییان را ربودند.