ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار تهران: نمایشگاه کتاب به خارج از شهر منتقل شد

پس از ۹ دوره برپایی نمایشگاه کتاب تهران در مصلا، شهردار تهران وعده داده که این نمایشگاه به خارج از تهران و به «شهر آفتاب» در مجاورت مقبره خمینی منتقل می‌شود.

پس از ۹ دوره برپایی نمایشگاه کتاب تهران در مصلا و چالش‌های آن، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران گفت قرار است این نمایشگاه به خارج از تهران و به «شهر آفتاب» منتقل شود.

«شهر آفتاب» به‌وسعت ۱۶۰ هکتار است و در مسیر اتوبان تهران - قم، در مجاورت مقبره خمینی و نزدیکی «فرودگاه امام» قرار دارد.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، امروز دوشنبه ۲۸ دی‌ماه اعلام کرد که بین شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق اولیه صورت گرفته تا نمایشگاه کتاب تهران در «شهر آفتاب» برگزار شود.

«شهر آفتاب» به‌وسعت ۱۶۰ هکتار است و در مسیر اتوبان تهران - قم، در مجاورت مقبره خمینی و نزدیکی «فرودگاه امام» قرار دارد.

«شهر آفتاب» از چهار بخش اصلی نمايشگاه‌ها، مركز تجارت، مركز اقامتی و بخش خدمات و پشتیبانی تشكيل شده است و کلنگ ساخت آن در دی‌ماه ۱۳۸۵ به زمین خورد اما با تحریم‌های جهانی ساخت آن چند سال به‌تعویق افتاد.

به‌گفته شهردار تهران برای ساخت «شهر آفتاب» تا کنون ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

این در حالی است که قالیباف پیش از این گفته بود نمایشگاه کتاب تهران در «باغ کتاب»، واقع در تپه‌های عباس‌آباد برگزار خواهد شد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ۱۴ دی‌ماه جاری با بیان این‌که شهرداری تهران به قولی که در زمینه برپایی نمایشگاه در «باغ کتاب» داده بود، پایبند نماند و مکان برگزاری را «شهر آفتاب» ارجاع داد، گفته بود مجموعه «شهر آفتاب» از زیرساخت‌های لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران برخوردار نیست و به نظر می‌رسد بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران باز هم در مصلا برگزار شود.

نمایشگاه کتاب تهران تا سال ۱۳۸۵، ۱۹ دوره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‎المللی تهران برگزار شد و سپس در سال ۱۳۸۶ به مصلای تهران منتقل و ۹ دوره هم در آن‌جا برگزار شد و بارها از این بابت مورد انتقاد قرار گرفت.

برگزاری نمایشگاه کتاب در «شهر آفتاب»، به‌رغم در دسترس بودن مترو این نگرانی را ایجاد کرده است که به دلیل دور بودن آن از شهر، از تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه کم کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بهتر بود نمایشگاه کتاب در میان ذباله های شهرداری برگذار میشد.