ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در حمله مسلحانه به دانشگاه باچا خان پاکستان

مردان مسلح که احتمال می‌رود از اسلامگرایان طالبان باشند در روز گشایش دانشگاه باچا خان وارد ساختمان‌های آن شدند. حمله به پایان رسید اما دست‌کم ۲۱ نفر که بیشترشان دانشجو بودند کشته شدند.

مردان مسلح به دانشگاه باچا خان در شمال غرب پاکستان حمله کردند. در جریان این حمله دست‌کم ۲۱ نفر کشته شدند. مهاجمان و پلیس و ارتش پاکستان تبادل آتش سنگینی داشتند. صدای انفجارها و تیراندازی‌ها شنیده شد. به‌گفته پلیس پاکستان این حمله به پایان رسیده است.

حمله مردان مسلح صبح امروز چهارشنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی به‌هنگام گشایش دانشگاه باچا خان در شهر «چارسده» آغاز شد. «چارسده» در حدود ۳۵ کیلومتری پیشاور قرار دارد.

حمله مسلحانه به احتمال قوی توسط اسلامگرایان تندرو صورت گرفته است. آن‌ها به ساختمان‌های دانشگاه وارد شدند.

پلیس می‌گوید در این حمله دست‌کم ۲۱ نفر که بیشتر آن‌ها دانشجویان ساکن یک خوابگاه پسرانه بودند کشته شدند. همچنین یک استاد دانشکده شیمی کشته شد.

تلویزیون پاکستان دانشجویانی را نشان می‌داد که همزمان با حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه، دست در دست هم می‌گریختند.

ورودی‌های دانشگاه توسط پلیس مسدود شد و با کشته شدن مهاجمان حمله به پایان رسید.

سه هزار دانشجو در محوطه دانشگاه بودند

این حمله ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به‌وقت محلی آغاز شد. مدت کوتاهی پس از آن واحدهای نظامی وارد دانشگاه شدند. تصاویر تلویزیونی فرار صدها دانشجو را از دانشگاه نشان می‌داد.

فضل رحیم، معاون مدیر دانشگاه باچا خان در تماس تلفنی با رسانه‌ها گفت حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه هستند.

استان خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان که شهر «چارسده» در آن قرار دارد و مرکز آن پیشاور است مرکز جنگجویان اسلامگرای طالبان است. اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

دانشگاه باچا خان بر اساس نام بنیانگذار یک حزب لیبرال مخالف اسلامگرایان طالبان نام‌گذاری شده است. نیروهای طالبان در گذشته نیز این حزب را به دلیل سیاست‌هایش هدف خود قرار داده بودند.

در حمله ماه دسامبر ۲۰۱۴ نیروهای طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند. بیشتر قربانیاناین حمله کودکان بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    دانشگاه برای چی لازم دارند ؟ چرا مثل ما می خواهند فکر کنند؟ چرا مثل ما می خواهند لباس بپوشند؟ چرا مثل ما می خواهند تمدن و پیشرفت داشته باشند؟ چرا وادارشون نمی کنید که ما رو ارباب هاشون قبول کنند؟ چرا دانشگاها و مدرسه هاشون و درب علم و دانش رو بروی شون نمی بندید که مجبور شن برای برای ما در اتاقک های تاریک پاکستان و افغانستان و سیرلانکا شورت و شلوار و پبراهن برامون بدوزند و از درخت بالا برن برمون میوه بچینن و بسته بندی کنن و یا سنگ های داخل معادن رو برامون کیسه کیسه کنن و بار کشتی کنن بفرستن اروپا و امریکا و ژاپن ؟ یالله یالله براشون قران خونه بسازید و وادارشون کنید که معتاد خرافات و امام زمان و جن و پری بشن و یک عده اوباش رو هم استخدام کنید که با زور بمب و موشک و گلوله و بمب های جیبی بهشون بگن که خدا اینو گفته اون گفته وگرنه لولوخوره "خدا" نابودتون می کنه البته با بمب های اروپائی و امریکائی ساز!! بله این چیزهائی رو که نوشتم چکیده ای از تصورات آلمانی هاست که یکی از آنها درکوپه قطار آلمان برایم می گفت!!!!! بمب های جیبی یعنی چه ؟ بمب های بسیار پرقدرت که بسیار کوچک و سبک است و با دستگاه کنترل از راه دور منفجر میشود . همانطور که در کشورهای خاورمیانه جیب زدن و جیب زنی مهارت دزدان آن منطقه است بدون آنکه فرد سرقت شده متوجه شود که کیف پولش نیست همانطور هم فردی متوجه نمیشود که در جیب و زنبیل خریدش بمب گذاشته شده است و در محل مورد مطلوب با کنترل از راه دور منفجر میشود و فرد بی گناه و بی خبر قربانی اهداف امپریالیستی میشود و بعنوان فرد انتهاری معرفی میشود. شاید بی ربط نباشد که از خودمان بپرسیم که چرا در عراق و سوریه و لبنان و یمن و پاکستان و افغانستان و نیجریه و سومالی دستیابی به مواد منفجره های پر قدرت نظامی " اتتهاری ساز" و موشک و بمب و اسلحه های مدرن اینقدر ساده شده است انکار که آدمس فروش کنار خیایان آنها را می فروشد و در ایران بعد از گذشت سی و چند سال کسی به این مهمات دسترسی ندارد و افراد انتهاری هم وجود ندارند؟؟!! یالله مدرسه برای چیه بفرستیدشون از درخت برن بالا موز رو بیارن پائین و خوب بسته بندی کنن و بزارن داخل کشتی و دخترهاشون رو هم بفرستید برامون قالی بافی کنن !!!! تنها و تنها مسببین اصلی و تولید کنندگان این فجایع در کشورهای خاورمیانه همان امپرپالیست ها و بلندگوی چار زنی حقوق بشر هستند !!