ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: سناریوی تجزیه عراق و سوریه را برهم می‌زنیم

محمدعلی جعفری تلاش عربستان، آمریکا و اسرائیل برای ساقط کردن حکومت سوریه را ناشی از حمایت اسد از انقلاب اسلامی خواند و گفت ۲۰۰ هزار نیروی مقاومت مثل بسیج در منطقه شکل گرفته است.

فرمانده سپاه می‌گوید هیچ ارتشی حتی ارتش آمریکا قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر نهضت انقلاب اسلامی نیست. او "فتنه ۸۸" را خطرناک‌تر از جنگ تحمیلی می‌خواند و اعتراصات مردمی را به "توطئه آمریکا و آل سعود" نسبت می‌دهد.

Mohamad Ali Jafari

فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی آغازین همایش "غزه؛ نماد مقاومت" در تهران، به سناریوی تجزیه عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: «ما این سناریو را یک طرح کاملا صهیونیستی و آمریکایی می‌دانیم و آن را برهم خواهیم زد.»

محمد علی جعفری صبح چهارشنبه ۳۰ دی با حمله به آمریکا، اسرائیل و عربستان گفت: «وقتی داعش به عراق حمله کرد و معارضین در سوریه جنگ را شروع کردند، هدفشان از بین بردن نظام حاکم بر سوریه به جرم همراهی با انقلاب اسلامی و عدم سازش با آمریکا، اسرائیل و عربستان بود.»

جعغری با حمله به سیاست‌های آمریکا در "اختلاف افکنی در دنیای اسلام و کشورهای منطقه" به عربستان سعودی تاخت و گفت: «امروز آل سعود صهیونیست تندتر از صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی مقابله می‌کنند و با این کارها، خیال اسرائیل در منطقه راحت شده است.»

فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنرانی خود به "فتنه ۸۸" اشاره کرد و آن را "برنامه‌ریزی و توطئه آمریکا با محوریت آل سعود" برای تضعیف و از بین بردن انقلاب خواند.

"بسترسازی اسد برای پیشبرد انقلاب اسلامی"

فرمانده سپاه در توضیح حمایت عربستان از داعش برای ساقط کردن رژیم سوریه گفت: «گناه بشار اسد و حکومت او چه بود؟ چون او از انقلاب اسلامی حمایت می‌کرد و برای پیشبرد آن بسترسازی می‌کرد.»

او فعالیت‌های جبهه النصره و داعش در عراق و سوریه و لیبی و یمن را  "استفاده دنیای استکبار از ظرفیت‌های داخلی" این کشورها برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست.

جعفری در توضیح پیامدهای پس از حمله داعش به کشورهای یاد شده به دو دستاورد اشاره کرد: «یکی آن که دل‌های مردم سوریه و عراق و لیبی و کشورهای مقاوم دیگر با انقلاب اسلامی یکی شد و دیگر آن که یک نیروی عظیم مردمی مثل بسیج در این کشورها در برابر توطئه‌های بیرونی و درونی شکل گرفت.»

فرمانده سپاه پاسداران افزود که شمار این نیروی عظیم مردمی هم اینک در کشورهای یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار نفر است: «این همان نیرویی است که هیچ ارتشی حتی آمریکا و اسرائیل هم نمی‌تواند با آن مقابله کند.»

اظهارات فرمانده سپاه، بیانگر منویات آشکار نظامیان جمهوری اسلامی در گسترش نفوذ در عراق و سوریه است. جعغری با اعلام شمار نیروهای مقاومت در منطقه، نقش جمهوری اسلامی در سازماندهی و تشکیل این نیرو را برملا می‌سازد. مسئولان سپاه و شاخه برون مرزی آن، دیگر نه تنها حضور مستقیم خود در خاک سوریه را کتمان نمی‌کنند، بلکه اخبار مربوط به خروج از مناطق درگیری را ادعای رسانه‌های غربی می‌خوانند.

حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه در ۲۵ آذر در همایش مجمع بسیج در مشهد گفته بود: «امروز دریای سرخ، مدیترانه، عراق، لبنان، سوریه و بحرین که ایالت‌های منفصل آمریکا بودند دیگر میدان ژئوپلتیک آنها محسوب نمی‌شوند و از دست رفته‌اند.»

فرمانده سپاه پاسداران پیش‌تر نیز گفته است که سرنوشت اسلام و انقلاب و جهان در غرب آسیا رقم خواهد خورد.

در همین زمینه

------------------------------------------------------------------

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهره از تهران

    مردک خجالت بکش ***! پولهای ایران به جای هزینه کردن در ساختن ایران و ایرانی خرج *** می شود منطقه و ایران را و حتا جهان را شماها ناامن کرده اید. میلیارها ثروت ایبن مردم را به قیمت گرسنگی و بیسوادی و ... مردم ایران خرج تخریب سوریه و عراق و لبنان کرده اید. حالا حرف مفت را با ساز ولایت می نوازید.

  • farhad

    نخست باید کشور خودمان را از دسترسی بیگانگان نگه داشت . شما  که خورستان  به ارزانی به  سوریه فروختید. مردم ایران اگاه باشید  سالانه میلیارد دولار پول . رهسپاره کشور عراق و سوریه میشود.  برای  ساخت سازه*** ارامگاه عربها از  جیپ مردم ایران..سازو کار در دهکدهای ***و بیمارستانها و غیره. در صورتی که کشور من خواستاره بیمارستان میشود که نمیسازند. اگر هم بسازند  برای خود گردن کولوفت خودشان میسازند و مردم ایران از کنارو گوشه.  گزارشات اگاهند.  ایرانیان    ایران  را  دریابید..  در  دوران محمدرضا شاه ** پول ایران به کشورهای  اروپایی داده مشد حال این *** پرداخت می کنند.  چرا  کسی  نمی پرسد. همه بی زبان شده اند اما برای خودشیرینی همه زباندار  و  اگاه هستند اگر هم کشورشان به فروشن  برسانند به دشمن کمک میکنند. درست در دوره  نخست** و حمله ***ها به پارسیان.  در همان دوران اخوند زرتشی  کشور را نابود کردنند     .........****.

  • فرمانده سابق سپاه

    فرمانده سپاه: سناریوی تجزیه عراق و سوریه را برهم می‌زنیم...آگر چه ما خودمان این سناریو را نوشته ایم و تا کنون با تخریب بیش از شصت در صد سوریه و چهل در صد عراق این سناریو را اجرا هم کرده ایم. اما سرنوشت تجزیه ایران را رقم زده ایم. اگر هوشیاری مردم ایران نبود تا کنون ایران سه تکه شده بود.

  • میترا

    سود و زیان ایران از بابت تجزیه این دو کشور چیست؟ اینکه با تمام خواسته های رقبای خود مخالفت و مبارزه کنیم که رفتار یک موش کور بی درایت است. باید دید کجا منافع مشترک داریم، در آن حوزه ها همکاری هم بکنیم. یک عراق قوی همیشه برای ایران نقطه ضعف و خطر خواهد بود. قاعدتاً ما باید برای فروپاشی عراق هر کاری که می توانیم بکنیم. بنا بر این توصیه می کنم ایران به مستشاری خود به عراقی ها ادامه بدهد که همین برای انهدام آن کشور کافی است!!!