ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش قیمت نفت و سقوط بی‌سابقه روبل روسیه

در پی کاهش قیمت نفت، روبل روسیه به پایین‌ترین سطح ارزش خود در مقابل دلار رسید.

در پی کاهش قیمت نفت، روبل روسیه به پایین‌ترین سطح ارزش خود در مقابل دلار رسید.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در ادامه کاهش قدرت خرید در روسیه، کابوس این کشور از آغاز سال جدید میلادی و با ادامه کاهش قیمت نفت و نبود چشم‌اندازی امیدبخش بیشتر شد.

امروز چهارشنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی در بورس مسکو قیمت دلار به ۸۰,۷۹ روبل رسید. ارزش واحد پولی روسیه از زمان بحران مالی شدید در سال ۱۹۹۸ که منجر به حذف سه صفر از روبل شد به این حد سقوط نکرده بود.

پیش از این در دسامبر ۲۰۱۴ ارزش روبل به پایین‌ترین حد خود رسیده بود.

امروز قیمت یورو نیز به ۸۸,۱۴ روبل رسید که این میزان بالاترین قیمت یورو از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون است. در آن سال قیمت یورو به ۱۰۰ روبل رسیده بود.

نفت در کنار گاز بیشترین درآمد روسیه را تأمین می‌کنند. در حالی‌که این کشور امیدوار بود از بحران اقتصادی ۲۰۱۴ رهایی یابد سقوط قیمت نفت با تحریم‌ها علیه این کشور بر سر بحران اوکراین همزمان شد.

قیمت هر بشکه نفت از آغاز این هفته باز هم کاهش یافت و روز چهارشنبه در بازار به ۲۸ دلار رسید، قیمتی که در ۱۲ سال اخیر بی‌سابقه است.

به نظر می‌رسد قیمت هر بشکه نفت به‌طور اجتناب‌ناپذیری به آستانه ۲۵ دلار هم برسد و این نیمی از قیمتی است که مقامات روسیه در بودجه ۲۰۱۶ برای نفت در نظر گرفته بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    آقای پوتین بسم الله. بیا به یمن هم حمله کن تا مزه اش رو بفهمی