ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی هاشمی به مرخصی دو هفته‌ای آمد

دادستانی تهران با مرخصی «استعلاجی» مهدی هاشمی رفسنجانی به مدت دو هفته موافقت کرد.

دادستانی تهران با مرخصی «استعلاجی» مهدی هاشمی رفسنجانی به مدت دو هفته موافقت کرد.

مهدی هاشمی رفسنجانی هفته گذشته به دلیل بیماری از زندان به بیمارستان منتقل شده بود و چند روز پیش مورد عمل جراحی قرار گرفت.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی شامگاه چهارشنبه ۲۹ دی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت که بیمارستان برای بهبودی موکلش پیشنهاد و دستور استراحت مطلق بعد از عمل جراحی را صادر کرد که این موضوع به تأیید پزشکی قانونی نیز رسیده است.

به‌گفته وکیل مهدی هاشمی، پزشکی قانونی پس از انجام معاینات نتیجه را به دادستانی گزارش و سپس مقام قضایی نیز با درخواست مرخصی موافقت کرد.

مهدی هاشمی شامگاه چهارشنبه از بیمارستان به منزل منتقل شد.

این فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت ۲۱ دی‌ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت و پزشکان از بدن وی «غده‌ای خارج کردند».

مهدی هاشمی به استناد ماده سوم «قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری»، به حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است. هاشمی از اتهام جاسوسی تبرئه شده است. او در دادگاه بدوی، به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود اما دادگاه تجدیدنظر محکومیت‌اش را به ۲۵ سال افزایش داد.

از مجموع ۲۵ سال محکومیت مهدی هاشمی رفسنجانی که قطعی شده، ۱۰ سال محکومیت برای ارتشاء، ۱۰ سال محکومیت برای اختلاس و پنج سال نیز برای مسائل امنیتی در نظر گرفته شده که با توجه به قانون مجازات اسلامی، مهدی هاشمی صرفاً ۱۰ سال حبس را متحمل خواهد شد.

عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی حکم دادگاه در محکومیت فرزندش را «تقلب و پدرسوخته‌بازی» می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.