ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکود بازار مسکن؛ رکود کوره‌پزخانه‌ها

از ۴۰۰ واحد کوره‌پزخانه در استان تهران، تنها ۵۰ عدد آنها فعال مانده‌ و باقی تعطیل شده‌اند. این به معنای بیکار شدن نزدیک به ۲۰هزار نفر است.

از ۴۰۰ واحد کوره‌پزخانه در استان تهران، تنها ۵۰ عدد آنها فعال مانده‌ و باقی تعطیل شده‌اند. این به معنای بیکار شدن نزدیک به ۲۰هزار نفر است.

غلامرضا عباسی، رئیس انجمن صنفی کارگران کوره‌پزخانه‌های استان تهران می‌گوید رکود ساخت و ساز موجب شده تا حجم تولید اکثر کوره‌پزخانه‌ها کاهش یابد. خبرگزاری تسنیم روز جمعه دوم بهمن از قول عباسی نوشت: «امروز بسیاری از تولیدات کوره‌پزخانه‌ها انبار شده‌اند. در تهران از ۴۰۰ کوره، تنها ۵۰ عدد فعال مانده‌اند.»

عباسی عنوان کرده که در زمان فعال بودن کوره‌ها،۳۵ هزار نیروی کار در تولید آجر شرکت داشتند که اینک به ۱۵ هزار نفر رسیده‌اند. عباسی در مصاحبه دیگری با پایگاه "قدس آنلاین" گفته است در میان ۷۲۰۰ کارخانه که در بخش کوره‌پزخانه‌ها فعالیت دارند، چهارهزار واحد صنعتی و باقی  سنتی هستند.

طبق برآورد عباسی، در این کارخانه‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کارگر فعالیت دارند. او آمار سالیانه تولید هر کوره در زمان فعال بودن را ۲۰هزار تن اعلام کرده است.

بازار مسکن در ایران به دلیل کمبود نقدینگی و انتظار خریدار و فروشنده که ناشی از تعلیق دورنمای ثبات اقتصادی است، از چند سال قبل در رکود به سر می‌برد.

۱۳درصد کل اشتغال‌ها در ایران به بخش مسکن مربوط می‌شود و هر گونه نوسان در این عرصه با چشم‌انداز کاری شاغلان صنعت ساختمان گره می‌خورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.