ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: سفر رئیس‌جمهوری چین به ایران یک رویداد مهم تاریخی است

روحانی در نشست خبری با رئیس‌جمهوری چین از گسترش حجم روابط ایران و چین به ۶۰۰ میلیارد دلار خبر داد. پس از ۱۴سال این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهوری چین به ایران سفر می‌کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران شنبه سوم بهمن در نشست خبری مشترک با شی جین پبنگ، رئیس جمهوری چین، سفر او به تهران را «یک رویداد مهم تاریخی» خواند.

رئیس جمهوری ایران دلیل اهمیت رابطه ایران با چین را «پشتوانه تاریخی دو هزار ساله»، «نزدیکی افکار دو دولت نسبت به مسائل جهانی» و «همکاری وسیع بین دو کشور و منافع مشترک برای توسعه این روابط» دانست.

روحانی در این نشست خبری که در کاخ سعدآباد برگزار شد، از گسترش حجم روابط ایران و چین به ۶۰۰ میلیارد دلار خبر داد.

میزان روابط تجاری دو جانبه چین و ایران در سال ۲۰۱۴ به ۵۱ میلیارد و ۸۵۱ میلیون دلار رسید.

روحانی با بیان این که سفر رئیس‌جمهوری چین به ایران آغازگر «فصل نوین ایران و چین» است گفت که درباره موضوع تروریسم، مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت و «مبارزه با اختلافاتی که دامنگیر منطقه شده» به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداختند.

شی جین پینگ در این سفر با همتای ایرانی خود درباره «مسائل مالی و بانکی، اعتبارات مورد نیاز سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران دو کشور، مباحث مربوط به قراردادهای بلند مدت در زمینه انرژی و صنعت معدن، فناوری‌های نوین، گردشگری و مسائل امنیتی و دفاعی» بحث و گفت‌و‌گو کرد.

این نخستین سفر یک مقام بلند پایه جمهوری خلق چین به ایران پس از ۱۴ سال است.

چین جزو شش کشور عضو گروه ۱+۵ است که توافقنامه هسته‌ای با ایران امضا کرده است. بر اساس این توافقنامه که از شنبه ۱۶ ژانویه به اجرا درآمد چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و ایران موظف شدند در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب برجام به همکاری خود ادامه دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    جناب روحانی نباید به افتضاحات وزیر ورزش ات رسیدگی کنی که ورزشکاران ملی را ناچار به خروج از کشور و تغییر تابعیت کرده و در فوتبال با اوردن اسدی و مایلی کهن و کاشانی و با وجود بباد دادن ۵ میلیارد هزینه باعث حذف تیم امید شدند ؟ اینها از دوستان داوودی ریس ورزشی هستند که قانون ممنوع کردن بازیکنان زیر ۲۷ سال را اختراع کرد و باعث خانه نشین کردن بازیکنان ملی مثل حجازی شد که حاضر نشد عکس خمینی را در بازی ملی حمل کند. اینها با جابجایی مربیان در باشگاههای محبوب و پایه مثل پرسپولیس و تراکتور سازی و راه آهن و...باعث بحران در باشگاهها و صدمه شدید به فوتبال ایران شده اند. اینها همگی از پیروان احمدی نژاد معروف هستند!

  • nader

    میلیاردها دلار جنس بنجل چینی در ازای حراج نفت وارد شده. دوستی میگفت بلبرینگ چینی روی چرخ ماشینش بعداز یکماه بصدا دادن افتاد!