ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات در مرز یونان و ترکیه در اعتراض به مرگ پناهجویان

تظاهرکنندگان قرار است یکشنبه ۲۴ ژانویه از نقطه مرزی این شهر به سمت حصار مرزی محدوده نظامی یونان در مرز ترکیه حرکت کنند.

مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های چپ‌گرا در اعتراض به سیاست دولت یونان در محدود کردن مرزهای خود با ترکیه و حمایت از پناهجویان تظاهرات می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تظاهرات از شامگاه شنبه ۲۳ ژانویه/ سوم بهمن به مدت دو روز در شهر مرزی الکساندروپولیس و در اعتراض به دو حادثه مرگبار غرق شدن قایق‌های پناهجویان در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود.

تظاهرکنندگان قرار است یکشنبه ۲۴ ژانویه از نقطه مرزی این شهر به سمت حصار مرزی محدوده نظامی یونان در مرز ترکیه حرکت کنند.

رودخانه اوروس مرز این دو کشور را که در این بخش ۲۰۰ کیلومتر است جدا می‌کند. بیش از ۱۲ کیلومتر از زمین‌های مرزی این منطقه مین‌گذاری شده است.

پاسخالیس سیریتودیس، رئیس پلیس مرزی این منطقه می‌گوید در حال حاضر هیچ پناهجویی از این منطقه عبور نمی‌کند. او تأکید می‌کند که از سال ۲۰۱۱، ۴۸۰ تن از متهمان به قاچاق انسان در این مرز دستگیر شده‌اند.

او درباره اعتراض گروه‌های حقوق بشری به ناامنی این منطقه و وجود حصار می‌گوید: «ما از مقامات سیاسی دستور می‌گیریم و این حصار‌ها باقی خواهند ماند. ما به عملیات خود در این محدوده تا زمانی که دستوری صادر نشود ادامه می‌دهیم».

بیش از ۶۰ تن از پناهجویانی که در ماه ژانویه ۲۰۱۶ قصد داشتند با گذشتن از آب‌های یونان وارد این کشور شوند غرق شدند.

ماری الیزابت اینگرس، رئیس بخش یونان سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید: «فراهم آوردن یک مسیر امن در مرز یونان و ترکیه باید در اولویت قرار گیرد».

او به جمعیت پناهجویانی که پشت مرزهای یونان مانده‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید: «این پناهجویان چاره‌ای ندارند جز اینکه از مسیرهای غیرقانونی خود را به قاره اروپا برسانند و جان خود و خانواده‌هایشان در مسیر گذشتن از دریا به خطر اندازند».

از آغاز موج ورود پناهجویان به اروپا در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۵۰ هزار پناهجو به جزایر یونان وارد شده‌اند. از این تعداد تنها سه هزار و ۶۰۰ تن از مرز زمینی ترکیه و یونان عبور کردند.

مرز زمینی ترکیه و یونان در سال ۲۰۱۲ به منطقه نظامی تبدیل و تمام طول این مرز حصارکشی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    منابع سوری روز شنبه 23 ژانویه گزارش دادند که در بمباران استان ادلب توسط جنگنده های روسیه، هفت نفر از یک خانواده سورى کشته شدند. به گفته منابع سوری این حادثه روز جمعه طی بمباران شدید شهر سرمدا در حومه ادلب، توسط جنگنده های روسیه اتفاق افتاد. بر اساس این گزارش، در این بمباران 12 نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند. منابع آگاه گزارش دادند که جنگنده های روسیه در 4 پرواز، مناطق مسکونی در شهر سرمدا را هدف قرار دادند. در شب پیش از این حادثه، (پنج شنبه) در حملاتی مشابه علیه مناطقی در الرقه، 20 غیر نظامی کشته شدند. خانواده های سوری می گویند که اکثر قربانیان از سه خانواده، از جمله 10 کودک بودند.

  • Behrouz

    مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های چپ‌گرا میتوانند در خانه ها و اطاق خواب خود را به روی آنها باز کنند ومنتظر دیگران نباشند. مسئولیت تکرار حادثه کلن، هامبورگ، مونیخ، اشتوتگارت،.........در خانه به عهده خودشان است.