ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعوت خامنه‌‌ای بیشتر به شوخی می‌ماند

بهروز خلیق - اگر خامنه ای می خواهد دعوت او جدی گرقته شود، بايد در گام نخست برنامه مهندسی کردن انتخابات را کنار بگذارد، نظارت استصوابی را به عنوان ابزار بلوک قدرت برای حذف دیگران، ملغی سازد و آزادی بيان و مطبوعات و آزادی فعاليت احزاب مخالف را تامين کند.

بهروز خلیق - فعال سیاسی

• جمهوری اسلامی دولت ايدئولوژيک است و ساختار آن برپايه تلفيق دين و دولت و حاکميت روحانيت شيعه پی ريزی شده و در آن ولايت فقيه هسته اصلی ساختار قدرت است. ويژگی این دولت ايدئولوژيک عبارت است از سياسی کردن کل جامعه و علائق اجتماعی در قالب بسيج اجتماعی مردم، سياسی کردن کل جامعه براساس اسلام گرائی سنتی و سلب فعاليت دگرانديشان و مداخله در زندگی خصوصی. اقتدار دولت ايدئولوژيک فراگير است و همه امور را در چارچوب اسلام فقاهتی و سنتی تفسير می کند.

جمهوری اسلامی برپايه تبعيض پی ريزی شده است. تبعيض جنسيتی، ملی، مذهبی و طبقاتی. اين تبعيض هم در ساختارهای جمهوری اسلامی و هم در قانون اساسی آن متجلی است. در اين نظام، اليگارشی روحانی حاکم است که به تدريج به اليگارشی روحانيت و سپاه گذر کرده است.

جمهوری اسلامی دارای خصلت دولت تحصيل‌دار (رانتير) و حامی پرور (کلينتاليست) است و در اساس حوزه سياست و قدرت سياسی است که ثروت، مالکيت و امتيازات طبقاتی را می سازد.

با باور به دمکراسی و جمهوری دمکراتيک و سکولار، نمی توان رژيم فقها را قبول کرد. جمهوری اسلامی مانع اصلی آزادی، عدالت اجتماعی و دمکراسی در کشور ما است.

• در جمهوری اسلامی انتخابات غيرآزاد و غيردمکراتيک است و حقوق مخالفان به طرز خشنی نقض می شود. مخالفان نمی توانند از حق شهروندی خود برای شرکت در انتخابات بهره گيرند. انتخابات در جمهوری اسلامی بين جريان های حکومتی برگزار می شود. بلوک قدرت در انتخابات دوره‌های گذشته از جمله سه دوره قبلی، انتخابات مجلس را مهندسی کرده است تا اصول‌گرايان دست بالا را داشته باشند. جمهوری اسلامی حتی حاضر نيست انتخابات رقابتی در بين جريان های حکومتی برگزار کند. نظارت استصوابی ابزار بلوک قدرت برای حذف رقبا است.

علی خامنه ای می گويد دعوت من از مخالفان به شرکت در انتخابات به معنی آن نيست که آن ها در مجلس حضور يابند. دعوت خامنه‌ای اين است که مخالفان در انتخابات غيرآزاد، غيردمکراتيک و مهندسی شده شرکت کنند، به کانديداهای اصول گرايان که عمدتا راست افراطی است، رای دهند. او از مخالفان می خواهد تنور انتخابات را گرم کنند تا ولی فقيه از رای آن ها برای اعتبار بخشيدن به سود رژيم استبداد دينی بهره گيرد. دعوت او بيشتر به شوخی می ماند تا اينکه جدی گرفته شود.

اگر خامنه ای می خواهد دعوت او جدی گرقته شود، بايد در گام نخست برنامه مهندسی کردن انتخابات را کنار بگذارد، نظارت استصوابی را حذف و آزادی بيان و مطبوعات و آزادی فعاليت احزاب مخالف را تامين کند.

• اعتبار کشور به تامين حق شهروندی، آزادی، رفاه، عدالت اجتماعی، برقراری دمکراسی، دولت مدرن و سکولار و به ثبات سياسی و رضايت اکثريت مردم از حکومت بر می گردد. سرکوب مخالفان، پر کردن زندان ها از نيروهای آزاديخواه، استبداد دينی، فقر، بيکاری و شکاف عميق طبقاتی نشانه اعتبار کشور نيست.

--------------------------------------------------------------------------------

چرا خامنه‌ای موقع انتخابات به یاد مخالفان می‌افتد؟

نظر شیرین عبادی، ابوالحسن بنی‌صدر، ژاله وفا، فرخ نگهدار، شهرنوش پارسی‌پور، حسن شریعتمداری، مهران مصطفوی، الاهه بقراط، محمدرضا شالگونی، سهراب مبشری و … درباره انتخابات.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.