ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی ۱۳ دانش‌آموز در ایران

گزارش شده است که از تابستان تا بهمن جاری ۱۳ دانش‌آموز در ایران دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده‌اند. مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌گویند مسئول ما نیستیم.

۱۳ دانش‌آموز در ایران در چند ماه گذشته دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری مهر، امروز دوشنبه پنجم بهمن گزارش داد که از تابستان ۱۳۹۴ تا سوم بهمن جاری ۱۳ دانش‌آموز خودکشی کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، ۹ دانش‌آموز خود را حلق‌آویز کرده‌اند، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابر پیاده به پایین پریده‌اند و یک نفر با سلاح گرم جان خود را گرفته است.

از ۱۳ خودکشی رخ داده توسط دانش‌آموزان، چهار خودکشی در تهران، دو خودکشی در ارومیه، دو خودکشی در یزد و بقیه خودکشی‌ها در لرستان، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کرمانشاه رخ داده است.

همچنین از ۱۳ خودکشی رخ داده، علت شش خودکشی «مسائل تحصیلی، عدم قبولی در امتحانات یا کنکور و احضار والدین به مدرسه» و علت سه مورد دیگر از این خودکشی‌ها نیز «سرزنش والدین، خستگی از شرایط زندگی و دیدن فیلم در رابطه با خودکشی» اعلام شده است. هنوز علت چهار خودکشی دیگر اعلام نشده است.

این آمار صرفاً مربوط به دانش‌آموزانی است که دست به خودکشی زده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند. از شمار خودکشی‌ دانش‌آموزانی که از مرگ نجات پیدا می‌کنند، آماری در دست نیست.

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد خودکشی دانش‌آموزان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در جامعه ۱۳ میلیونی دانش‌آموزی در یک سال ۱۳ مورد خودکشی رخ داده اما «وضعیت قرمز و در حد بحران نیست.»

او افزود: «ما معمولاً وقتی مشکلی پیش می‌آید تنها آموزش و پرورش را به میدان می‌کشیم در حالی که باید توجه داشت به دنبال یک مقصر گشتن راهگشا نیست و آسیب‌های اجتماعی همه چند عاملی‌اند و آن‌گونه نیست که تنها یک نهاد یا دستگاه مسئول باشند.»

خودکشی ۱۳ دانش‌آموز در سال ۱۳۹۴ به روایت آمار

۳۰ خرداد در تهران، مجید ۱۴ ساله دانش‌آموز مدرسه نمونه دولتی تهران، به دلیل مردود شدن در امتحانات پایان سال، با سیم برق خود را از تراس حلق‌آویز کرد و روز بعد به دلیل آسیب مغزی جان سپرد.

۳۰ تیر آذربایجان غربی، دختری ۱۸ ساله، دانش‌آموز رشته تجربی در محله شهرک فرهنگیان شهرستان بوکان پس از اعلام نتیجه کنکور سراسری و قبول نشدن در دانشگاه، با پرت کردن خود از طبقه سوم خانه، به زندگی‌اش پایان داد.

۱۴ شهریور در لرستان، امیر دانش‌آموز ۱۴ ساله یکی از مدارس لرستان، به دلیل نمره پایین در درس ریاضی و ترس از سرزنش شدن، با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

۱۸ مهر در تهران، پریناز ۱۳ ساله خود را از میان نرده‌های پل عابر در شرق تهران به پایین پرتاب کرد و پس از برخورد با اتوبوس جان باخت. بر اساس اظهارات دوست این دانش‌آموز، او پیش از خودکشی گفته بود از زندگی خسته شده‌ام.

۴ آبان در آذربایجان غربی «هاوری. ق» دانش‌آموز ۱۱ ساله، ساکن محله تاج‌الدین در شهرستان اشنویه، جلوی آینه خود را دار زد و جان سپرد. این کودک، دو روز پس از دیدن فیلمی با مضمون خودکشی، دست به چنین اقدامی زده است.

۷ آبان در تهران دانش‌آموز پنجم ابتدایی در محله خلیج‌فارس تهران به وسیله روسری، خودش را از میله بارفیکس حلق‌آویز کرد و جان سپرد. دلیل این خودکشی اعلام نشده است.

۱۷ آبان در مازندران، «مهرشاد. ت» دانش‌آموز ۱۴ ساله ساکن شهر «رستم‌کلا» خود را از پنکه سقفی خانه حلق‌آویز کرد و جان سپرد. در نامه مکتوبی که مهرشاد از خود به جا گذاشته آمده: «فردا همه‌تان به مراسم تشییع جنازه‌ام بیایید.»

۲۷ آبان در خراسان جنوبی، دانش‌آموز ۱۶ ساله مدرسه شبانه‌روزی مطهری، در آبیز شهرستان زیرکوه که قبلا پدرش او را سرزنش کرده بود وقتی همه خواب بودند، خود را به نرده‌های پشت خوابگاه حلق‌آویز کرد و جان داد.

۲۶ آذر در خراسان شمالی، «سجاد. غ» ۱۵ ساله، دانش‌آموز دوم دبیرستان یکی از مدارس شبانه‌روزی در روستای کهنه جلگه مانه و سملقان به دلیل احضار والدینش از سوی مدیر مدرسه، خود را در آغل گوسفندان حلق‌آویز کرد و به زندگی خود پایان داد.

۷ دی در یزد، «الف ـ ع» دانش‌آموز ۱۳ ساله مدرسه نمونه دولتی بافق یزد به دلیل افت تحصیلی، خود را به می‌له بارفیکس اتاق حلق‌آویز کرد و جان سپرد.

۱۹ دی در تهران، پسر ۱۱ ساله‌ای در تهران با حلق‌آویز کردن خود را از چارچوب در بالکن به وسیله روسری مادرش به زندگی خود پایان داد. این دانش‌آموز که فصل امتحانات خود را می‌گذراند، اضطراب شدیدی داشت و وقتی در خانه تنها بوده، دست به چنین کاری زده است.

۲۲ دی در یزد، اختلاف خانوادگی باعث خودکشی و مرگ دانش‌آموز دختر پایه نهم در یزد شد، او از آخرین طبقه آپارتمان خود را به پایین پرتاب کرد.

۳ بهمن ۱۳۹۴ دانش‌آموز پایه هشتم در کرمانشاه قبل از آغاز زنگ تفریح اول از معلم برای استفاده از سرویس بهداشتی اجازه می‌گیرد و قبل از ورود سایر دانش‌آموزان به محوطه حیاط مدرسه، خود را در سرویس بهداشتی حلق آویز می‌کند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    اصلا به بقیه دانش آموزان و والدین شون چه مربوط مگه کسی از طلبه های محترم شیطان پرست در حوضیه قم خودکشی کرده؟ اصلا خودکشی ها به بقیه چند ده میلیونی که غیرت و فهم شعورشون ندانسته سالهاست خودکشی کرده چه مربوط؟