ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تست روانشناسی: در موقعیت‌های ناخوشایند چگونه‌اید؟

با این تست توانایی مهار رفتار خودتان را اندازه بگیرید؛ آیا شما می‌توانید از چیزهای خسته کننده، دردناک، ترسناک و تازه اجتناب کنید؟

توانایی مهار رفتار خودتان را اندازه بگیرید؛ آیا شما می‌توانید از چیزهای خسته کننده، دردناک، ترسناک و تازه اجتناب کنید؟

با پاسخ به ۷ سوال ساده، می‌توانید این جنبه کلیدی شخصیت‌تان را بشناسید. به هر کدام از این جمله‌ها از یک تا چهار امتیاز بدهید. امتیاز یک برای جمله‌ای است که اصلا در مورد شما درست نیست و امتیاز چهار برای جمله‌ای است که دقیقا وضعیت شما را توصیف می‌کند.

۱ـ اگر اتفاق بدی بیفتد من معمولا می‌ترسم و به شدت عصبی می‌شوم.

۲ـ در برابر انتقاد دیگران احساس بسیار ناخوشایندی دارم؛ این برای من مثل یک ضربه شدید است.

۳ـ اگر احساس کنم کسی از من عصبانی و ناراحت شده است، بسیار ناراحت و نگران می‌شوم.

۴ـ همین که احساس کنم قرار است اتفاق بدی پیش بیاید، نگران و پریشان می‌شوم.

۵ـ وقتی کار مهمی را درست انجام نمی‌دهم، بسیار نگران و مضطرب می‌شوم.

۶ـ فکر می‌کنم بیشتر از دیگران ترس و نگرانی دارم.

۷ـ همیشه نگرانم که مبادا اشتباهی کنم.

حالا فقط امتیازهایتان را با هم جمع کنید. جمع امتیازها، توانایی مهار رفتاری شما را نشان می‌دهد. این سیستم مهار رفتاری یکی از دو شاخصه‌ای است که جفری آلن گری برای تئوری بیوسایکولوژی در شخصیت بررسی کرده است. طبق این تئوری، سیستم مهار به فرد کمک می‌کند تا از چیزها و موقعیت‌هایی که آن را خسته کننده، دردناک، تازه یا ترسناک می‌داند اجتناب کند.

میانگین امتیاز مردان در این آزمون ۱۸ و زنان ۲۱ است. افرادی که بالاتر از این میانگین قرار دارند، نسبت به موقعیت‌های ناخوشایند حساس‌تر هستند و نمی‌توانند از آن اجتناب کنند یا از خود محافظت کنند. همچنین این نشان می‌دهد که میزان اضطراب فرد در هنگام قرار گرفتن در چنین موقعیت‌هایی یا فرار از آن بیشتر از افراد دیگر است.

جالب است که بدانید دو تحقیق تازه دیگر نشان می‌دهند که افراد چپ دست نسبت به راست دست‌ها  در این آزمون به طور میانگین امتیاز بیشتری می‌آورند. پژوهش‌هایی که روی مارموست‌ها (میمون‌های کوچک آمریکایی) انجام شده نشان می‌دهند که مارموست‌های چپ دست کمتر از راست دست‌ها تمایل به امتحان غذاهای جدید دارند. همچنین مارموست‌های چپ دست در هنگام  مشاهده یک عقاب زمان بیشتری را در لاک دفاعی باقی می‌مانند این فقط به این دلیل است که مهار اضطراب و ترس در بخش راست مغز انجام می‌شود و فعالیت این بخش مغز در چپ‌دست‌ها ضعیف‌تر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.