ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رم به خاطر روحانی مجسمه‌های برهنه‌اش را پوشاند

رییس جمهوری ایران به ایتالیا سفر کرده است، رم مجسمه‌هایش را در جعبه‌هایی سفیدرنگ قرار داد که برهنگی آن‌ها پنهان بماند. این رسم مهمان‌نوازی نبود. تملق‌ بود.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران به ایتالیا سفر کرده است، رم مجسمه‌هایش را در جعبه‌هایی سفیدرنگ قرار داد که برهنگی آن‌ها پنهان بماند. این رسم مهمان‌نوازی نبود. تملق‌ بود.

رم به خاطر روحانی مجسمه‌های برهنه‌اش را پوشاند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سفرش به ایتالیا در مشایعت ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا از قصر کاپیتول (کامپیدولیو) در رم دیدن کرد. مقامات ایتالیایی که مسئولیت تنظیم پروتکل این دیدار رسمی را به عهده داشتند، دستور دادند که تعدادی از مجسمه‌های برهنه را با جعبه‌ای بپوشانند تا برهنگی آن‌ها از نظر رییس جمهوری ایران دور بماند.

یکی از مجسمه‌های برهنه «ونوس کاپیتولینی» بود. این مجسمه که از مرمر ساخته شده زنی برهنه را نشان می‌دهد با ابعادی بزرگ‌تر از ابعاد طبیعی.

قدمت «ونوس کاپیتولینی» به دو هزار سال می‌رسد. این مجسمه یکی از انواع مجسمه‌های افرودیت کنیدوس ساخته پراکسی تلس است و از نخستین نمونه مجسمه‌هایی در جهان است که یک زن کاملاً برهنه را نشان می‌دهد.

آزادی‌های یواشکی زنان در ایران می‌نویسد:

«ایتالیا برای احترام به رییس جمهور ایران مجسمه‌های برهنه‌اش را پوشاند تا دیده نشوند، و جمهوری اسلامی ایران هم زنان سیاستمدار ایتالیایی را در داخل ایران پوشاند تا مو‌هایشان دیده نشود. این نامش احترام یک طرفه است. تمام کشورهای اروپایی باید به ارزش‌های اسلامیِ مسئولان جمهوری اسلامی احترام بگذارند در حالی که در کشور خودمان آن‌ها به ارزش‌های انسانی احترام نمی‌گذارند و هر زن غیر مسلمانی را هم به زور قانون وادرا به حجاب می‌کنند. اگر زنِ غیر ایرانی باشی از‌‌ همان فرودگاه شما را برمی‌گردانند به کشور خودت و اگر ایرانی باشی از‌‌ همان سن هفت سالگی حق تحصیل نخواهی داشت. احترام به قانونی که زور می‌گوید واجب نیست.»

سانسور آثار هنری برهنه در ایتالیا پیش از این هم سابقه داشته است. در سال ۱۳۸۷، سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر وقت ایتالیا در یک نشست خبری که در کاخ کیجی برگزار شد، دستور داده بود که سینه‌های زن عریان نقاشی «حقیقت عریان شده در زمان» اثر جامباتیستا تیه پولو را با پارچه سفید بپوشانند.

سفر حسن روحانی به ایتالیا چهارشنبه، ۲۷ فوریه به پایان می‌رسد. در این سفر ۱۷ قرارداد در زمینه‌های انرژی، حمل‌ونقل، بهداشت و کشاورزی بین ایران و ایتالیا امضاء شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید یاد

    سیستم سرمایه داری، شباهت های فراوانی به سیستم تن فروشی دارد. هردو برای سود تن به هر کاری می دهند. سرمایه داری برای سود، اگر شده قرون وسطی را دوباره احیا می کند. مارکس هنوز حق دارد.

  • مریم

    اخه کی باور میکنه دینی که به مردانش توصیه میکنه 4زن دائم و تا بی نهایت زن صیغه یا به قول یکی از احاد یثشون زن کرایه ای بگیرند روحانیونش واقعا ازدیدن تن لخت زنان کراهت دارند؟ای دوستان برلوسکونی هم یه چیزیشون میشه واقعا!