ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۰ درصد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رد صلاحیت شدند

شورای نگهبان صلاحیت ۸۰ درصد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تأیید نکرد اما مقامات این شورا در سخنانی گفته‌اند که صلاحیت ۴۵ درصد کاندیداهای این انتخابات را تأیید کرده‌اند.

شورای نگهبان صلاحیت ۸۰ درصد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تأیید نکرد اما مقامات این شورا در سخنانی گفته‌اند که صلاحیت ۴۵ درصد کاندیداهای این انتخابات را تأیید کرده‌اند.

سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات که وابسته به شورای نگهبان است به خبرگزاری صدا و سیما گفت در این انتخابات ۸۰۱ تن کاندیدا شده بودند که صلاحیت ۱۶۶ نفر تأیید شده است.

او تأیید صلاحیت ۱۶۶ تن از بین ۸۰۱ کاندیدا را معادل ۴۵ درصد برآورد کرده است. تأیید صلاحیت ۱۶۶ کاندیدا از بین ۸۰۱ نامزد یعنی این‌که شورای نگهبان تنها صلاحیت ۲۰ درصد کاندیداها را تأیید کرده و نه ۴۵ درصد.

مجلس خبرگان رهبری دارای ۸۸ عضو است و شورای نگهبان اجازه نداده که تأیید صلاحیت‌شوندگان حتی به دو برابر کرسی‌های مجلس خبرگان برسد.

حسن خمینی و ده‌ها چهره اصلاح‌طلب و نزدیک به دولت از جمله کسانی بوده‌اند که شورای نگهبان صلاحیت آنان را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأیید نکرده است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران یک روز پیش از این‌که شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری را اعلام کند، خبر داده بود که صلاحیت حسن خمینی تأیید نشده است. این خبرگزاری ساعتی بعد از انتشار خبر، آن را بدون هیچ توضیحی حذف کرد.

سایت کلمه نزدیک به مخالفان حکومت ایران، انتشار این خبر در خبرگزاری تسنیم پیش از اعلام نتایج توسط شورای نگهبان را به معنای «تصمیم ستاد مهندسی انتخابات برای حذف حسن خمینی» دانسته است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت که در ماه‌های گذشته مود حمله شدید محافظه‌کاران افراطی قرار داشت تا صلاحیتش برای این انتخابات رد شود، از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده است.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.