ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

٢۷ژانویه، روز یادبود جهانی قربانیان هولوکاست

ایران تنها کشوری بود که با قطعنامه پیشنهادی سازمان ملل برای نام‌گذاری روز ٢۷ ژانویه به‌عنوان روز جهانی یادبود قربانیان هولوکاست مخالفت کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اول نوامبر ٢٠٠۵، با پیشنهاد ١٠۴ کشور عضو، روز ٢۷ ژانویه را به‌عنوان روز یادبود جهانی قربانیان هولوکاست اعلام کرد.

اردوگاه مرگ آشویتس
اردوگاه مرگ آشویتس


هولوکاست یا همه‌سوزی، کشتار سازمان‌یافته، دسته‌جمعی و نسل‌کشی میلیون‌ها یهودی، هزاران کمونیست، هم‌جنس‌گرا، روما (کولی) و افراد معلول در طی جنگ جهانی دوم به دست حکومت وقت آلمان در فاصله ١۹۴١ تا ١۹۴۵ است. برای این نسل‌کشی، به دستور هیتلر کمپ‌هایی در آلمان و لهستان برای کشتار یهودیان و سایر گروه‌ها اختصاص یافت. این کمپ‌ها قبل از کشتار دسته‌جمعی قربانیان در سال ١۹٣٣ برای شکنجه و کشتار کمونیست‌ها و سوسیال دموکرات‌های آلمان توسط نازی‌ها تأسیس شد.
نازی‌ها در آن زمان از این کشتار به‌عنوان «راه‌حل نهایی برای مساله یهود» نام می‌بردند. این نسل‌کشی در مناطق اشغال‌شده توسط آلمان در طی جنگ جهانی دوم، انجام شد. بیش‌ترین کشتار یهودیان در اروپای مرکزی و شرقی متمرکز بود، جایی که بنا بر اسناد تاریخی قبل از این نسل‌کشی بیش از هفت میلیون یهودی در سال ١۹٣۹ در آن مناطق زندگی می‌کردند. میلیون‌ها یهودی در آلمان، لهستان و اتحاد جماهیر شوروی سابق و صدها هزار تن دیگر در کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند، یوگسلاوی و یونان در این کشتار جان خود را از دست دادند.

اینجا را کلیک کنید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.