ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: رد صلاحیت را باید به مردم واگذار کنیم

علی مطهری می‌گوید سیاست حذف منجر به تقویت جامعه نمی‌شود و باید مردم را آزاد گذاشت. او اما از شرکت در انتخابات دفاع می‌کند و می‌گوید حتی با شرایط فعلی نیز باید در آن شرکت کرد.

علی مطهری نماینده مجلس نهم و کاندیدای رد صلاحیت‌ شده مجلس دهم می‌گوید سیاست حذف منجر به تقویت جامعه نمی‌شود و باید مردم را آزاد گذاشت. او اما از شرکت در انتخابات دفاع می‌کند و می‌گوید حتی با شرایط فعلی نیز باید در آن شرکت کرد.

علی مطهری گفت اعتراض‌اش به رد صلاحیت‌ها چه تأیید بشود چه نه، افراد را به حضور فعال در انتخابات دعوت می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علی مطهری روز پنج‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در کنگره حزب مردم‌سالاری خطاب به کسانی که سیاست حذف را در پیش گرفته‌اند گفت: «تحمیل وکیل ولو صالح باعث می‌شود تا جامعه و مردم به رشد دست نیابند.»

او افزود: «این کار منجر به تقویت جامعه نمی‌شود جامعه هرچقدر هم اشتباه کند باید به خواست آن‌ها تمکین کرد و آن‌ها را آزاد گذاشت.»

در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۲ هزار و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۸۰۱ نفر کاندیدا شدند. شورای نگهبان صلاحیت ۸۰ درصد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان را تأیید نکرد و هیأت‌های نظارت صلاحیت بیش از هفت هزار تن از کاندیداهای انتخابات مجلس دهم را که بیشتر آن‌ها اصلاح‌طلب بودند، تأیید نکردند.

مطهری معیار تأیید صلاحیت را نداشتن «فساد مالی، اخلاقی و سیاسی» دانست و گفت: «عدم احراز و رد صلاحیت را باید به مردم واگذار کنیم و این‌گونه نباید باشد که ۸۰ درصد کار توسط یک نهاد و مرجع صورت بگیرد و ۲۰ درصد کار را مردم انجام دهند.»

او به اصلاح امورِ «خلاف قانون اساسی» از طریق قانونی تأکید کرد.

علی مطهری در همین حال از اصلاح‌طلبان انتقاد کرد که با «تحریم» انتخابات مجلس نهم موجب شدند مجلسی که با «ایده‌آل» فاصله بسیار دارد و تنها با «کمتر از ۱۰ نفر» از نمایندگان آن «همفکری» وجود دارد، تشکیل شود.

او گفت: «اگر اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کردند ما مجلس بهتری داشتیم.»

مطهری همچنین افزود اعتراض‌اش به رد صلاحیت‌ها چه تأیید بشود چه نه، افراد را به حضور فعال در انتخابات دعوت می‌کند.

این تنها موضع علی مطهری درباره رد صلاحیت‌ها و با این حال شرکت در انتخابات نیست، در حال حاضر بسیاری از اصلاح‌طلبان و نیروهای میانه‌رو، چه شخصیت‌های سیاسی و چه احزاب، همین موضع را گرفته‌‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    از عجایب عالم همینه که پسر متحجر یکی از مرتجع ترین چهره های موثر در شورش سال 57 این روزا نقش آدم آزاده و روشنفکر رو برای ما بازی می کنه. بیسوادی عوام الناس و حرص و آز و بی هویتی طبقه فهیم تر این مردم کلید موفقیت ملاها در سوار ماندن بر خر مراد بوده، هست و متاسفانه تا اضمحلال کامل ایران خواهد بود.

  • roozbeh

    تو هم ما رو گرفتی .اینی که میگی یعنی نیمچه دمکراسی.   پس رهبر و نوچه هاش هویج اند تو این مملکت؟  اونا رو پروار کردیم که به جای ما فکر کنند و تصمیم بگیرند مردم ماکه عقلشون مثل کشورهای دژمن نیست که به این چیزها برسه.  یه قدرت الهی لازم که  یه مملکت به این مهارت اداره کنه و در عرض این مدت کوتاه نابود کنه کار هر کسی نیست که آقا.

  • حقیقتگو

    جناب فرزند آبت الله مطهری چرا رد صلاحیت شدن را بعهده مردمی می گذاری که سی و چند سال پیش در کودتای امپریالیست های غربی در ایران دربست رد صلاحیت جانی و مالی و تمدنی و فرهنگی و آزادی شده بودند وگرنه آخوند و افرادی از هزارو چندصد سال پیش بر آنها با زور حکومت نمی رانند و براشون کسب تکلیف نمی کردند. بارها و بارها آخوندها گفته اند که مردم عقل کامل ندارند و مستحق و نیاز واجب به موجود شیطانی و ضحاکی و جانی و چپاولگری مانند ولایت فقیه دارند که برایشان تصمیم بگیرد " هشتاد میلیون بنده گان خدا در گروی یک آخوند پلید" !! فرزند چرا آخوند خودت را به نفهمی میزنی رد صلاحیت نوه آخوند خمینی برایت کافی نبود؟!!