ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن خمینی: اعتراض می‌کنم اما امیدی نیست

حسن خمینی می‌گوید که دعوتی از او برای شرکت در آزمون و یا مصاحبه صورت نگرفته است و می‌داند که اعتراض‌اش هم گشایشی در ادامه راه ایجاد نمی‌کند.

حسن خمینی می‌گوید که به عدم احراز صلاحیت خود اعتراض می‌کند اما امیدی ندارد که از این اعتراض نتیجه بگیرد.

حسن خمینی از اعتراض به عدم احراز صلاحیت‌اش در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد و گفت که بعید می‌داند این اعتراض راه جدیدی بگشاید.

او صبح جمعه نهم بهمن در دیدار با جمعی از دانشجویان، بار دیگر به عدم دعوت خود برای امتحان اجتهاد نامزدهای خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت که «هیچ گاه هیچ‌کس به هیچ نوع از اینجانب جهت مذاکره، مصاحبه یا طریقه‌ای که به کشف علمیت بیانجامد، دعوت نکرده است.»

پیش از این برخی از اعضای شورای نگهبان از دعوت پیامکی و تلفنی حسن خمینی برای شرکت در آزمون اجتهاد خبر داده بودند. سخنگوی شورای نگهبان هم گفته بود که او نیز همانند سایر داوطلبان به آزمون دعوت شده است. اما برادر حسن خمینی همان زمان هرگونه دعوت از او را برای شرکت در آزمون اجتهاد کذب دانسته بود.

خمینی عدم احراز صلاحیت خود را «تعجب‌برانگیز» دانست و گفت که در مهلت قانونی به عدم احراز صلاحیت اعتراض خواهد کرد اما بعید می‌داند که این اعتراض مسیر جدیدی را بگشاید.

او همچنین با بیان این‌که صلاحیت علمی‌اش از سوی بسیاری از مراجع تائید شده و «چهره ناشناخته‌ای» نیست، گفت: «اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس‌ها و نوشته‌ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند.»

انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند برگزار می‌شود. شورای نگهبان نزدیک به هشتاد درصد از داوطلبان نمایندگی این مجلس را عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت کرده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور ۸۰۱ داوطلب برای نامزدی مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده بودند که شورای نگهبان تنها ۱۶۶ نفر از این افراد را تائید صلاحیت کرد. بنا بر اعلام شورای نگهبان، ۱۱۱ نفر از داوطلبان غیرمجاز شناخته شدند و ۱۵۸ نفر نیز پیش از بررسی صلاحیت‌ها، انصراف دادند.

شورای نگهبان همچنین  ۱۵۲ داوطلب را به دلیل عدم شرکت در آزمون کتبی رد صلاحیت کرد و ۲۰۷ نفر نیز با نظر این شش فقیه شورای نگهبان فاقد صلاحیت لازم شناخته شده‌اند. رد صلاحیت گسترده داوطلبان، نتیجه انتخابات در شش حوزه را از پیش مشخص کرده است.

تعداد نامزدها در هرمزگان، بوشهر، اردبیل، سمنان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی با تعداد نمایندگان این استان‌ها در مجلس خبرگان رهبری یک‌سان است. مسئولان برگزاری انتخابات در دوره قبل برای مقابله به این مسئله، اقدام به جابه‌جایی حوزه انتخابیه برخی از داوطلبان کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    مایکل روبین، از موسسه دست راستی آمریکن اینترپرایز در مقاله ای که در سایت این اندیشکده منتشر شده با اشاره به گزارش ها در مورد رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی می نویسد توافق اتمی به میانه روها در ایران کمکی نمی کند. او می نویسد روح الله خمینی به مردم وعده دموکراسی اسلامی داد اما زمانی که مردم متوجه اهداف و جاه طلبی های او شدند دیگر خیلی دیر شده بود، خمینی قدرت را تثبیت کرده بود و پاکسازی را آغاز کرده بود. به نوشته مایکل روبین، بخش عمده منطق پشت اشغال سفارت آمریکا در تهران بحران سازی برای پاکسازی جناح های لیبرال انقلابیون بود. روبین می نویسد دلیلی که دیپلمات ها و روزنامه نگاران افرادی نظیر محمد خاتمی را که در دوره وزارتش بر وزارت فرهنگ بیش از ۶۰۰ نشریه را از انتشار منع و سانسور کرد امروزه "اصلاح طلب" می دانند این است که هرکسی که از این افراد ذهنیت اصلاح گرایانه تری داشت قبلا در جمهوری اسلامی پاکسازی شده بود!!. گفته های محمد خاتمی به روزنامه کیهان به طور ساده معنی اش این است: دموکراسی خوب است مادامی که قدرت تنها در دست ملاها و آیت الله ها باشد. خامنه ای تنها مقام معظم رهبری نیست، بلکه استاد خیمه شب بازی است و با جناح های مختلف برای حفظ قدرت خود بازی می کند و جای یک جناح تندرو را با یک جناح کمتر تندرو عوض می کند به نوشته مایکل روبین، حسن روحانی نیز اگرچه نسبت به محمود احمدی نژاد شعارهای تند نمی دهد اما اصلاح طلب تر از او نیست، درست است که روحانی بسیاری از اعضای سپاهی کابینه احمدی نژاد را کنار گذاشت اما او آنها را با مقامات با سابقه وزارت اطلاعات جایگزین کرد، اعدام ها در دولت روحانی سر به فلک کشیده است. اوباما اگرچه فکر می کند تغییر در ایران اجتناب ناپذیر است، اما این تغییری نیست که او تصورش را می کرد، توافق با ایران پول ها را نصیب تندرو ترین عوامل حکومتی می کند و تنها باعث می شود که سرعت کند حذف اصلاح طلبان در ایران تسریع شود!

  • naseem

    معاون امنیتی دادستان کل رد صلاحیت شدگان توسط شورای نگهبان را تهدید کرد که اگر موجب تشویش اذعان عمومی شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند. وی که سید مرتضی بختیاری نام دارد روز 8بهمن94 گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر برای کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام کردند که نکته‌هایی دارد!. این افراد می‌دانستند رد صلاحیت می‌شوند!! اما با این نیت ثبت‌نام کردند تا به‌عنوان اهرم بر علیه شورای نگهبان از آن استفاده کنند و این جفای به انقلاب و نظام است ! و اگر این اقدام آنها موجب تشویش اذهان عمومی و چنددستگی شود قطعاً قابل تعقیب قضایی بوده ! و از دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی درخواست دارم جلوی این رفتارها را بگیرند تا برای نظام هزینه‌ای نداشته باشد!

  • Bahram

    این ***مثل اینکه خبر ندارد که دوران خمینی با مرگش به گور سپرده شد.اینک دوران خامنه ایست.