ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض ۸۰ تن از کاندیداهای ردصلاحیت شده انتخابات خبرگان

دست‌کم ۸۰ کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعتراض کتبی خود را به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند.

دست‌کم ۸۰ کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعتراض کتبی خود را به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند.

خبرگزاری صدا و سیما، امروز شنبه ۱۰ بهمن به نقل از محمدرضا موسی‌خانی، مسئول ستاد دریافت شکایت‌های داوطلبان مجلس خبرگان رهبری گزارش داد که کاندیداهای رد صلاحیت شده تا ساعت ۱۶ امروز فرصت دارند شکایت خود را تحویل دهند.

یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده گفت که از شورای نگهبان می‌خواهد تا برگه امتحانش را بازبینی کنند.

شورای نگهبان یکی از راه‌هایی تعیین صلاحیت علمی کاندیداهای خبرگان را شرکت در آزمون اعلام کرده بود. از میان ۸۰۱ کاندیدای خبرگان، ۳۷۳ نفر در این آزمون شرکت کرده بودند.

به گفته موسی‌خانی، شورای نگهبان از فردا ۱۱ بهمن به مدت ۱۰ روز فرصت دارد تا شکایات دریافت شده را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

خبرنگار صدا و سیما در ابتدای این گزارش ویدئویی که سوار بر اتوبوس به تصویر کشیده شد، اعلام کرد همان‌گونه که رانندگان اتوبوس‌های واحد برای جابه‌جایی مسافران در شهرها، گزینش می‌شوند؛ نامزدهای خبرگان نیز پیش از حضور در انتخابات باید گزینش شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    سحابی می گوید که خط اصلی ولایت فقیه را در جلسات خبرگان حسن آیت می داد که در سال ۱۳۶۰ با شلیک ۶۰ گلوله در تهران ترور شد. او زمانی عضو حزب زحمتکشان به رهبری نام مظفر بقائی بود. مهندس سحابی که خود از اعضای مجلس خبرگان بود می گوید که هدف آیت این بود که با گنجاندن اصل ولایت فقیه لیبرال ها و آنها را که دموکرات بودند از صحنه خارج کند و راه را برای حضور مظفر بقائی باز نماید. در سال ۱۳۶۸ قانون اساسی مورد بازنگری قرار گرفت. در قانون جدید، شرط مرجعیت برای ولی فقیه حذف و نیز ولایت فقیه به “ولایت مطلقه فقیه” تبدیل گردید!!. تعریفی که خامنه ای از ولایت مطلقه فقیه ارائه می دهد حائز نکته بسیار مهمی است. او می گوید: “تصمیمات و اختیارات ولی فقیه در مواردی که مربوط به مصالح عمومی اسلام و مسلمین است، در صورت تعارض با اراده و اختیار آحاد مردم، بر اختیارات و تصمیمات آحاد امّت مقدّم و حاکم است.!” او می افزاید: “مسلمانان باید از اوامر ولائی ولی فقیه اطاعت نموده و تسلیم امر و نهی او باشند، و این حکم ‏شامل فقهای عظام هم می‏شود، چه رسد به مقلدین آنان.”!! این تعریف، اختیارات ولی فقیه را به طور نامحدودی گسترش می دهد

  • حسن

    لطفن راجع به تواناییهای مجلس خبرگان هم مطلب بنویسید.زیرا در این 36سال هیچگاه چیزی بنام نقد رهبری از طرف این مجلس شنیده نشده.گویی اقایون با فردی معصوم روبرو بوده اند.

  • Farid

    مایکل روبین، از موسسه دست راستی آمریکن اینترپرایز در مقاله ای که در سایت این اندیشکده منتشر شده با اشاره به گزارش ها در مورد رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی می نویسد توافق اتمی به میانه روها در ایران کمکی نمی کند. او می نویسد روح الله خمینی به مردم وعده دموکراسی اسلامی داد اما زمانی که مردم متوجه اهداف و جاه طلبی های او شدند دیگر خیلی دیر شده بود، خمینی قدرت را تثبیت کرده بود و پاکسازی را آغاز کرده بود. به نوشته مایکل روبین، بخش عمده منطق پشت اشغال سفارت آمریکا در تهران بحران سازی برای پاکسازی جناح های لیبرال انقلابیون بود. روبین می نویسد دلیلی که دیپلمات ها و روزنامه نگاران افرادی نظیر محمد خاتمی را که در دوره وزارتش بر وزارت فرهنگ بیش از ۶۰۰ نشریه را از انتشار منع و سانسور کرد امروزه "اصلاح طلب" می دانند این است که هرکسی که از این افراد ذهنیت اصلاح گرایانه تری داشت قبلا در جمهوری اسلامی پاکسازی شده بود!!. گفته های محمد خاتمی به روزنامه کیهان به طور ساده معنی اش این است: دموکراسی خوب است مادامی که قدرت تنها در دست ملاها و آیت الله ها باشد. خامنه ای تنها مقام معظم رهبری نیست، بلکه استاد خیمه شب بازی است و با جناح های مختلف برای حفظ قدرت خود بازی می کند و جای یک جناح تندرو را با یک جناح کمتر تندرو عوض می کند به نوشته مایکل روبین، حسن روحانی نیز اگرچه نسبت به محمود احمدی نژاد شعارهای تند نمی دهد اما اصلاح طلب تر از او نیست، درست است که روحانی بسیاری از اعضای سپاهی کابینه احمدی نژاد را کنار گذاشت اما او آنها را با مقامات با سابقه وزارت اطلاعات جایگزین کرد، اعدام ها در دولت روحانی سر به فلک کشیده است. اوباما اگرچه فکر می کند تغییر در ایران اجتناب ناپذیر است، اما این تغییری نیست که او تصورش را می کرد، توافق با ایران پول ها را نصیب تندرو ترین عوامل حکومتی می کند و تنها باعث می شود که سرعت کند حذف اصلاح طلبان در ایران تسریع شود!