ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تنها سه فقیه شورای نگهبان می‌توانند درباره کاندیداهای خبرگان تهران نظر بدهند»

آیت‌الله محمود امجد، یکی از کاندیداهای انتخابات خبرگان از استان تهران می‌گوید از شش فقیه عضو شورای نگهبان، تنها سه تن می‌توانند درباره صلاحیت کاندیدای خبرگان در این استان نظر بدهند.

آیت‌الله محمود امجد، یکی از کاندیداهای انتخابات خبرگان از استان تهران می‌گوید از شش فقیه عضو شورای نگهبان، تنها سه تن می‌توانند درباره صلاحیت کاندیدای خبرگان در این استان نظر بدهند.

آیت‌الله محمود امجد

به گزارش روزنامه شرق، آیت‌الله امجد که از سوی شورای نگهبان «ردصلاحیت» شده، گفت که سه تن از فقهای شورای نگهبان یعنی آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله احمد جنتی و آیت‌الله محمدرضا مدرسی‌یزدی چون کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان از استان تهران هستند، نمی‌توانند درباره صلاحیت نامزدهای این انتخابات در تهران نظر بدهند.

بر پایه تبصره چهار از ماده ١٠ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات خبرگان، چنانچه فقیه یا فقیهانی از شورای نگهبان کاندیدای حوزه انتخابیه‌ای باشند، از انجام امور نظارتی و تصمیم‌گیری در آن حوزه انتخابیه ممنوع خواهند بود.

آیت‌الله امجد با استناد به این قانون افزود که ردصلاحیت او قاعدتاً باید از سوی آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، آیت‌الله محمد مؤمن و آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار، سه فقیه دیگر شورای نگهبان انجام شده باشد.

شورای نگهبان ده‌ها کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران را «ردصلاحیت» کرده است. اما به نظر نمی‌رسد که این ردصلاحیت‌ها تنها از سوی این سه فقیه شورای نگهبان انجام شده باشد.

در انتخابات خبرگان ۸۰۱ تن در سراسر کشور کاندیدا شددند که شورای نگهبان صلاحیت ۸۰ درصد آنان را تأیید نکرد و تنها صلاحیت ۱۶۶ تن را تأیید کرد. مجلس خبرگان دارای ۸۸ عضو است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیژن

    آقا یکی تحقیق کند تا ببینیم آقای جنتی و آقای یزدی یک وقت اشتباهی خودشان را رد صلاحیت نکرده باشند. چون این چاقوی تیزی که دست اینها داده اند ممکن است که دسته خودش را هم ببرد. جالب است که شش فقیه عضو شورای نگهبان کاندید نمایندگی خبرگان هستند و احتمالا خودشان خودشان را تایید میکنند. یعنی به سوابق خودشان رسیدگی کرده . در باره خودشان از مراجع سه گانه تاییدیه میگیرند و بعد هنگام بررسی آنها متوجه میشوند که واقعا حرف ندارند و اصلح هستند و نه تنها لایق نمایندگی خبرگان بلکه حتی لایق پیغمبری هستند. بعد به این مضحکه یعنی بررسی سوابق خودشان میگویند رعایت قانون یا وفق مر قانون تعجب میکنم که خودشان از کارشان به خنده نمی افتند

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان ، باور كنيم ، فقه ، يعني علوم ديني . و فقيه ، يعني كسي كه علوم دين را ميداند . در قرآن ، الله ، خداي دين ِ اسلام به همه انسانها ( البته ) فقط مردها را خطاب ميكند كه : اَفَلاتَفقَهون ؟ ميپرسد و اين پرسش امري است . كه ايا فقيه نميشويد ؟ يعني ، چرا فقيه نميشويد ؟ يعني ، بايد فقيه بشويد . حالا اين فقيه كه توضيحش رفت ، چه از نفت و پتروشيمي ، چه از واژه و لغات و ادبيات ، چه از علم تجارت و صنعت ، چه از بسيار علوم امروز و ديروز مرتبط با زندگي زميني و ملموسات بشري ميداند ؟ چرا من بايد او را مختار بر تمام اختيارات جاري كشورم بكنم ؟ اين پرسشهاي بي پاسخ مانده هستند كه من ، همچنان براي راي دادن به اين حكومت فقاحتي و آنرا بعنوان نماينده خود به سازمان ملل معرفي كردن ، خود داري مينمايم . فقه علم روز نيست ، من با سند ثابت ميكنم فقه ، علم دين است كه قران ، انرا براي همه مسلمين ( واجب دانسته ) و اگر مسلمين اين واجب را بفهمندو انجام دهند ، وجود اخوند بي معني ميشود . لذا است كه ، خميني دروغگو مثل همه آخوندهاي شياد ميگفت ( قران فهميده نميشود ) تا كسي فقيه نشود و فقاهت كه متعلق همه مسلمين و بر همه مثل نمازشان واجب است ، فراموش و دكان اخوند پر رونق گردد . محمد بن عبدالله ، بنيانگزار اسلام ، ايا فقيه نبود ؟ يا ، بود ؟ پس چرا سواد روز نداشت ؟ اين نقطه كليدي است كه قرنها ، مدعيون تحقيق در اسلام به ان نرسيده و نپرداخته اند . بنده با حدود چهل سال واكاوي اينرا يافته و براي هميهنانم ميگويم . ولي سروش و يوسفي اشكوري كه به او اخوند سابق نوشتم ( چون لباسش را درآورده ) و همين وب سايت محترم منتشر ننمود ، هنوز نميگويند كه علمي را كه رسول الله همگان را به ان توصيه كرده ( علم دين اسلام يعني همان فقه است ) و به كتب و علوم و آموزشهاي زميني ربط ندارد كه ، آموزش و پروش حكومت بشدت اسلامي مينويسد ( چنين گفت پيغمبر نيكخوي ، زِ گهواره تا گور ، دانش بِجوي ) اين طلب العلم فريضه ، كه او گفته ، علم دين اسلام است ، نه علم روز و خواندن و نوشتن و فيزيك و شيمي و امثال ذالِك . پاينده ايران ، سربلند ايراني

  • naseem

    روحانی وعده کرده بود که از «همه اختیارات قانونی» خود برای احقاق حقوق افرادی که بدون مستندات قانونی رد صلاحیت شده‌اند، استفاده کند. او اول بهمن از ادامه رایزنی‌های دولت با شورای نگهبان خبر داد و گفت که به معاون اول و وزرای کشور و اطلاعات ماموریت داده است که به رایزنی‌ها ادامه بدهند. اما سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوم بهمن، هرگونه رایزنی با شورای نگهبان به منظور تجدید نظر در بررسی صلاحیت‌ها را تکذیب کرد و گفت که «تا به !!حال هیچ جلسه مشترکی میان دولت و شورای نگهبان برگزار نشده است.!!» در مقابل این انتقاد‌ها، خامنه‌ای ٬ نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، امامان جمعه، فرماندهان سپاه و بسیج و احزاب و فعالان سیاسی اصول‌گرا عملکرد شورای نگهبان را قابل تقدیر دانسته و از این نهاد خواسته‌اند که «در مقابل فشار‌ها عقب‌نشینی نکند!