ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس آمریکا: حسین نیری طراح فرار از زندان فوق امنیتی کالیفرنیا است

یک هفته پس از فرار سه زندانی از زندان فوق امنیتی «سنتا آنا » در اورنج کانتی کالیفرنیا، بک دونگ، یکی از سه زندانی فراری از این زندان خود را به پلیس کالیفرنیا تسلیم کرد.

یک هفته پس از فرار سه زندانی از زندان فوق امنیتی «سنتا آنا » در اورنج کانتی کالیفرنیا، بک دونگ، یکی از سه زندانی فراری از این زندان خود را به پلیس کالیفرنیا تسلیم کرد.

پلیس در جست‌وجوی حسین نیری است

بک دانگ ۴۳ سال دارد و از ماه گذشته به اتهام تلاش برای قتل و حمله مسلحانه در این زندان نگهداری شده بود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس شنبه ۳۰ ژانویه /۱۰بهمن اعلام کرد، طبق تحقیقات پلیس کالیفرنیا، حسین نیری زندانی ۳۷ ساله ایرانی طراح اصلی این فرار بوده است.

طبق گزارش پلیس کالیفرنیا، یک ایرانی دیگر به نام نوش‌آفرین رواقی که معلم زبان این زندان است در گفته‌های خود اعتراف کرده که نقشه زندان را به حسین نیری داده است.

هفته گذشته یک زندانی ایرانی به نام حسین نیری به همراه دو زندانی دیگر ابتدا با بریدن میله‌های فولادی و سپس با استفاده از طناب از زندان فوق امنیتی کالیفرنیا گریختند.

زندان سنتا آنا در سال ۱۹۶۸ ساخته شده و یکی از زندان‌های به شدت امنیتی آمریکا به شمار می‌رود. در این زندان در حال حاضر بیش از ۹۰۰ زندانی نگهداری می‌شوند.

به گزارش منابع امنیتی کالیفرنیا طی ۳۰ سال اخیر کسی موفق به فرار از این زندان نشده است.

پلیس بین‌الملل حسین نیری را به اتهام آدم‌ربایی، شکنجه، ضرب و جرح و سرقت در سپتامبر ۲۰۱۴ بازداشت کرده بود.

حسین نیری متهم است که در سال ۲۰۱۲ یک توزیع‌کننده ماریجوآنا را ربوده، به بیابان برده و در آنجا پس از آنکه آلت تناسلی‌ مرد را قطع کرده، با گاز او را سوزانده است. او پس از ارتکاب جرم در سال ۲۰۱۲ به ایران گریخت و وقتی قصد بازدید از خانواده‌اش در اسپانیا را داشت در پراگ، پایتخت جمهوری چک دستگیر شد.

در حال حاضر حسین نیری به همراه «جان تیو» زندانی فراری دیگر که ۲۰ سال دارد متواری است. جان تیو نیز به اتهام قتل و یک پرونده تبهکاری از سال ۲۰۱۳ در بازداشت بود.

پلیس فدرال امریکا برای دستگیری یا معرفی هرکدام از این افراد ۲۰ هزار دلار پاداش تعیین کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    هر سه تبهکار دستگیر شده اند و حال سزاوار شدید ترین تنبیهات و طولانی تر شدن محکومیت هستند و ۴۰ سال زندان هم برای نوش آفرین رواقی بسیار عادلانه است.