ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارائه فهرست ۲۰۸ نفره کاندیداهای تأییدنشده اصلاح‌طلب به رهبر ایران

فعالان سیاسی می‌گویند یک فهرست ۲۰۸ نفری از کاندیداهای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس که صلاحیت آن‌ها تأیید نشده، به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ارائه شده تا مجوز حضور در انتخابات را دریافت کنند.

فعالان سیاسی می‌گویند یک فهرست ۲۰۸ نفری از کاندیداهای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس که صلاحیت آن‌ها تأیید نشده، به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ارائه شده تا مجوز حضور در انتخابات را دریافت کنند.

به گزارش روزنامه شرق، این ۲۰۸ تن هیچ‌گونه محکومیتی نداشته و مراجع چهارگانه یعنی «وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و ثبت احوال» آن‌ها را تأیید کرده بودند اما هیأت‌های نظارت که وابسته به شورای نگهبان هستند، صلاحیت‌شان را رد کرده‌اند.

بیش از ۱۲ هزار تن در انتخابات مجلس کاندیدا شده بودند اما هیأت‌های نظارت بیش از هشت هزار تن از آنان را تأیید نکردند. اصلاح‌طلبان در این انتخابات سه هزار کاندیدا داشتند که تنها صلاحیت ۳۰ تن از آنان تأیید شده است.

فعالان اصلاح‌طلب می‌گویند قصد ندارد انتخابات را تحریم کنند و برای انتشار فهرست‌های انتخاباتی منتظر اعلام نتایج اعتراضات کاندیداها در ۱۷ بهمن جاری هستند.

شورای نگهبان قرار است نتایج اعتراض به ردصلاحیت‌ها را ۱۷ بهمن اعلام کند.

پیش از آن‌که هیأت‌های نظارت بررسی صلاحیت کاندیداها را آغاز کنند، هیأت‌هایی اجرایی که از سوی فرمانداران منصوب شده بودند، تنها صلاحیت ۸۰۰ تن را رد کرده بودند. عدم ردصلاحیت گسترده توسط هیأت‌های اجرایی با انتقاد مقام‌های نظامی از جمله سپاه پاسداران مواجه شد.

محمدحسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در این‌باره گفته بود که هیأت‌های اجرایی «به وظایف خود عمل نکرده‌اند» و هیأت‌های نظارت شمار زیادی از کاندیداها را رد خواهند کرد.

این سخنان مقام‌های نظامی با واکنش دولت روبه‌رو شد. محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور از مقام‌های نظامی خواست تا از سخنان مداخله‌جویانه در انتخابات خودداری کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    این است فلسفه و فهم شعور گروهی که فقط و فقط به منافع خود می اندیشند و در صدد هستند در سر سفره چپاولگری آخوند ها چنباتمه بزند و به حکومت شیطانی و جنایت گری و استبداد آخوندی ماهیت قانونی بدهند!! به جای شلیک ۲۰۸گلوله به مغز علی خامنه ای لیست ۲۰۸ موجود آخوند پرست تایید نشده را برایش می فرستند که شاید این ضحاک انها را بپذیرد! آهای کوروش ها و داریوش ها و مصدق هاو شاهپور بختیارها بسیار خوب است که نیستید که این فجایع را ببینید.

  • بیژن

    آقا این لیست رو بدهند به فرماندهان سپاه تا اسامی مورد قبول آقایان مشخص شود. در دوره های قبل انتخابات دیگر اینقدر رسوایی و بی آبرویی درکار نبود و ظاهر کار را درست میکردند اما این بار دیگر از مرزهای وقاحت عبور کرده اند.پیشنهاد میکنم مثل زمان رضاشاه و یا مثل مثل صدام آقا یک لیست از افراد مورد تایید بدهد و این همه هزینه و وقت را مصروف انتخابات نکنند. بهرحال وقتی نه ملت اینها را قبول دارند و نه آقایان برای ملت تره هم خرد نمیکنند لااقل به جیب مردم وبه خزانه دولت رحم کنند و میلیلردها تومان صرف هزینه انتخابات نکنند. آقا و فرماندهان سپاه راضی باشند مهم تر است تا ملت