ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخریب طبقات اضافه ساختمان‌های سپاه در حریم تاریخی عمارت کلاه‌فرنگی

پس از گذشت بیش از یک سال‌ونیم از آغاز ساخت‌وساز سپاه پاسداران در میدان عشرت‌آباد (سپاه کنونی) و در حریم عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی، با توافق شهرداری تهران و سپاه تخریب طبقات اضافه این ساختمان‌ها شروع شد.

پس از گذشت بیش از یک سال‌ونیم از آغاز ساخت‌وساز سپاه پاسداران در میدان عشرت‌آباد (سپاه کنونی) و در حریم عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) می‌گوید با توافق شهرداری تهران و سپاه تخریب طبقات اضافه این ساختمان‌ها شروع شده است.

ساخت‌وساز سپاه پاسداران در در حریم عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی

ایسنا امروز یکشنبه ۱۱ بهمن گزارش داد که با مکاتبه انجام شده و تشکیل جلسه میان شهرداری تهران و سپاه پاسداران، چند روز است که تخریب طبقات اضافه این سازه آغاز شده است.

محمدباقر قالیباف چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود در جلسه با مسئولان سپاه پاسداران آن‌ها به مسائل مربوط با این موضوع آگاه شدند و محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران دستور کاهش فوری طبقات را داده است.

بنا به این گزارش در شورای شهر تهران نیز در این پیوند جلسه‌ای با مسئولان امر برگزار و کمیته‌ای برای بررسی آن تشکیل شده بود. در نهایت رأی بر کاهش طبقات ساختمان‌های سپاه صادر شد تا براساس آن حریم عمارت کلاه فرنگی حفظ شود.

پیش از این در شهریورماه سال جاری نیز گفته شده بود که شهرداری تهران با سپاه پاسداران برای کوتاه کردن ساختمان‌های این نهاد نظامی در حریم عمارت کلاه فرنگی عشرت‌آباد توافق کرده است اما نه تنها تعداد طبقات این ساختمان کاهش نیافت بلکه عملیات ساخت در سایر طبقات همچنان یافت.

افزون بر شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، دادسرای نظامی و دیوان عدالت اداری نیز خواهان توقف ساخت و ساز در حریم کلاه‌فرنگی بودند.

عمارت کلاه فرنگی عشرت‌آباد در شرق تهران قرار دارد و در سال ۱۲۹۱ قمری به دستور ناصر‌الدین‌ شاه قاجار، پس از نخستین سفر او به فرنگ ساخته شده و ۲۳ فروردین ۱۳۴۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پس از سقوط سلسله قاجار و روی کار آمدن سلسله پهلوی، این عمارت به شهربانی واگذار شد و به همین دلیل به پادگان عشرت‌آباد مشهور شد.

پس از انقلاب اسلامی ایران، این پادگان توسط سپاه پاسداران مصادره شد و به «پادگان ولیعصر» تغییر نام پیدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.