ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد تند هاشمی رفسنجانی از رد صلاحیت حسن خمینی

هاشمی رفسنجانی ردصلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان را «سیاسی» خواند و با انتقاد شدید از حذف حسن خمینی، به‌شکل تلویحی خطاب به شورای نگهبان گفت شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از ردصلاحیت حسن خمینی، نوه رهبر انقلاب ایران به‌شدت انتقاد کرد و گفت کسانی که او را ردصلاحیت کرده‌اند «هدیه‌ خوبی به بیت امام ندادند».

هاشمی رفسنجانی که روز دوشنبه ۱۲ بهمن به‌مناسبت سالگرد آمدن آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران به کشور در فرودگاه مهرآباد سخنرانی می‌کرد، با اشاره به رد صلاحیت حسن خمینی او را شبیه به جدش روح‌الله خمینی توصیف کرد و بدون نام بردن از شورای نگهبان گفت: «شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما تریبون داد؟»

او گفت همه باید خود را به خمینی و بیت او  «بدهکار» حساب کنند اما «بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند».

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور ۸۰۱ داوطلب برای نامزدی مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده بودند که شورای نگهبان تنها ۱۶۶ نفر از این افراد را تآیید صلاحیت کرد. بنا بر اعلام شورای نگهبان، ۱۱۱ نفر از داوطلبان غیرمجاز شناخته شدند و ۱۵۸ نفر نیز پیش از بررسی صلاحیت‌ها، انصراف دادند.

شورای نگهبان همچنین ۱۵۲ داوطلب را به دلیل عدم شرکت در آزمون کتبی رد صلاحیت کرد و ۲۰۷ نفر نیز با نظر این شش فقیه شورای نگهبان فاقد صلاحیت لازم شناخته شده‌اند.

حسن خمینی جزو کسانی بود که در آزمون کتبی شرکت نکرد. او گفته بود دعوتنامه‌ای در این‌باره از شورای نگهبان دریافت نکرده اما برخی از اعضای شورای نگهبان از دعوت پیامکی و تلفنی حسن خمینی برای شرکت در آزمون اجتهاد خبر داده بودند.

اکبر هاشمی رفسنجانی گفت اعتقادی ندارد که ۱۲ هزار نفر برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند، اما باید قانون و سازوکاری طراحی شود تا افراد بتوانند «به‌شکل صحیحی» در انتخابات حاضر شوند.

او بررسی صلاحیت‌ها را «سیاسی» خواند و گفت بررسی‌ها باید «قانونی» باشد.

به‌گفته هاشمی رفسنجانی در ۱۰ سال گذشته تفرقه میان مسئولان حکومتی بیشتر شده و اگر زمانی تفرقه‌ها عمیق شود نباید انتظار دوام انقلاب را داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقگو

    ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند فریاد بر آری که ای وای مسلمانی نیست

  • nader

    لابد هاشمی رفسنجانی ، نخستین نماز جمعه خود بعد از تشکیل مجلس بی آبروی چهارم را به یاد می آورد. او در آن روز با لبخند رضایت و با لحنی مملو از تفرعن، مراحل مختلف برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس چهارم را تأیید کرد و از رد صلاحیت شدگان خواست به فعالیت های دیگر از جمله کشاورزی روی بیاورند!. تنها گناه هاشمی رفسنجانی ، حمایت از اقدامات دیکتاتور مآبانه خامنه ای نیست. او علاوه بر بسترسازی نهان و آشکار برای تثبیت زورگویی های ولی فقیه، اظهار نظر های شرم آوری هم داشته که تا کنون نشانه ای از پشیمانی خود از آن سخنان بروز نداده است. در ابتدای دهه هفتاد،از یک سو منتقدان رفسنجانی به وسیله وزارت اطلاعات دستگیر و تحت غیر انسانی ترین شکنجه ها قرار می گرفتند و از سوی دیگر ، خود او در تریبون نمازجمعه، منتقدان را « نامرد » می نامید!

  • nader

    آقای رفسنجانی اعتراف کنید! این گوی و این میدان ! تغییر مرجع بررسی صلاحیت کاندیداهای عضویت در مجلس خبرگان و واگذاری آن به فقهای شورای نگهبان ، نقشه مشترک خامنه ای و رفسنجانی بود. این تغییر در نخستین سال رهبری خامنه ای صورت گرفت و اگر رفسنجانی از آن رسوایی حمایت نمی کرد قطعاً خامنه ای موفق به اجرای آن نمی شد. در آن زمان ، بسیاری از فعالان سیاسی اعلام کردند وظیفه مجلس خبرگان ، نظارت بر عملکرد رهبری است و نباید بررسی صلاحیت کاندیداهای عضویت در آن مجلس به کسانی واگذار شود که منصوب رهبر هستند. اما رفسنجانی، ازاین تغییر حمایت کرد ، وزیر کشور دولت او هم از نق زن ها خواست خفه شوند!. نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره رهبری خامنه ای توسط دولت رفسنجانی برگزار شد. در آن انتخابات ، رد صلاحیت کاندیداهای مستقل و منتقد توسط عوامل اجرایی وابسته به دولت رفسنجانی در حدی بود که فریاد همه را بلند کرد!

  • سوسن از تهران

    اسلام دینی فاسد پرور است. تمامی پول ایران در دست فاسدان است. مردان ثروت مند و نزدیک بر قدرت در حال چپاول زنان و دختران ایران نیز هستند. مردان ثروتمند با دختران ایرانی که در فقر به سر می برند همچون دستمال کاغذی استفاده می کنند. یکی از بانیان این فساد شخص رفسنجانی ست. من خودم دوست دختر یک سرمایه دار بودم. او مدتها به دروغ به من گفت که قرار است از زنش جدا شود و با من ازدواج کند بعد گفت که من زن دوم او خواهم بود و وقتی فهمیدم که با دختر بیست ساله ی دیگری ست او به من گفت خداوند زنان رزا برای جماع آفریده و هر کدامشان تاریخ مصرف داترند تو حالا دیگر بیست و نه سالت شده و تاریخ مصرفت تمام شده و گذشته. و این در حجالی ست که او خودش شصت و هفت سال دارد. ایشان که میلیاردها ثروت دارد از دوستان رفسنجانی و خامنه ای هر دو است. من وقتی به او گفتم که تو به فکر آبروی خودت باش. او خودش به من گفت که منو تهدید نکن از سیر تا پیاز منو تمام دستگاههای امنیتی خبر دارند من تا مسئله ی سیاسی نداشته باشم هیچ کس با من کاری ندپارد. او ادامه داد که همه ی مردم ایران یک پرونده دارند که هر وقت بوی سیاسی از آنها بلند شود آن پرونده بکار خواهد افتاد. البته من برای حفظ جان خودم از بردن نام این بیشرف خودداری می کنم.

  • نیره صادقی

    یک فاشیست ایتالیایی بنام ادوارده گراندیونیانی در ردزنامه ایتالیایی ایتالیانو نوشته ما حتا در خوابمان هم نمی توانیم به اندازه ی اسلامیون در ایران فاشیست باشیم. اسلامفاشیستی حتا یک توهین ابدی ست برای فاشیسم و نازیسم. واقعا که راست نوشته. اسلام دین ضد بشر و تجاوز و بچه بازی ست. داستان پیامبر با عایشه نمونه ی بارز این ضدیت با بشر و بچه بازی ست.

  • حمید

    قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ بگو به خشم خود بميريد كه خداوند به ماهیت حقیقی درون سينه‏ ها داناست.  (آیه ۱۱۹ از سوره ۳ در قرآن کریم) چرا که از خود این حجت الفساد المفسدین سوال نکرد که صلاحیت خودش را برای ریاست مجمع مُردگان تشخیص مصلحت را چه  کسی تعیین کرده که ایشان مرتب و مادام العمر اظهار وجود نماید؟!؟  حوابش: مُرده مادام العمری چون خودش بنام سید علی خامنه ای!!!

  • ali m

    یک گروه انتصابی و فاسد  پسر چاقالوی رههبری آدمکش به نام خمینی را راه ندادند. که جی؟ این بسرک حالا مدعی ولیعهدیست؟؟